| کد خبر: 191096 |

◄ 95 درصد گردشگران با هواپیما جابه‌جا می‌شوند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: 95 درصد گردشگران با هواپیما جابه‌جا می‌شوند.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: 95 درصد گردشگران با هواپیما جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش تین نیوز  به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، علی عابدزاده در جلسه هیات اندیشه‌ورز در حوزه گردشگری و زیارتی که با حضور قائم مقام بنیاد ایران‌شناسی، رئیس دانشکده گردشگری و رئیس اداره اجتماعی معاونت فرهنگی سپاه تشکیل شد،  اظهار داشت: کشور ما دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که یکی از این ظرفیت‌ها صنعت توریسم است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در دنیا با صنعت هواپیمایی عجین شده و 95 درصد گردشگران با هواپیما جابه‌جا می‌شوند، افزود: صنعت گردشگری و هواپیمایی مکمل یکدیگرند و در توسعه یکدیگر نقش اساسی ایفا می‌کنند و همچنین توسعه گردشگری باعث انضباط جغرافیایی می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: راه‌های دسترسی نیز ارزشمندترین ابزار گردشگری است حال باید ببینیم که چرا در این دو حوزه علی‌رغم ظرفیت‌های بسیار زیاد سرعت توسعه در این بخش برابر با انتظارات نبوده است.

عابدزاده افزود: تحریم باعث توسعه‌نیافتگی صنعت نشده است اما سیاست‌های تکلیفی در صنعت موجب ایجاد چالش و ضعف در روند توسعه می‌شد که در چند سال گذشته سعی در رفع آن داشته و موفق شدیم از این روش عدول کنیم تا راه‌ها هموار شود.

وی افزود: در واقع روند گذشته به‌گونه‌ای بود که هیچ سرمایه‌گذار واقعی خصوصی در این صنعت حضور ندارد و بیش از 90درصد این صنعت وابسته به دولت است به‌گونه‌ای که در حال حاضر حدود 90 درصد جابه‌جایی‌ها در 14 فرودگاه‌ها کشور انجام می‌شود و سایر فرودگاه آن‌گونه که باید فعال نیستند و همین سیاست غلط باعث شده که به صنعت توریسم کشور نیز لطمه وارد شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این در حالی است که همه شهرها و فرودگاه‌های ما این قابلیت را دارند که بتوانند به سایر نقاط کشور وصل شده و تعداد زیادی از گردشگران را جابه‌جا کنند به‌عنوان مثال فرودگاه رامسر روزانه قابلیت اتصال به 10 نقطه کشور را داراست و یا اکنون فرودگاه فارس به 25 نقطه وصل شده است.

عابدزاده همچنین افزود: چرا نباید از ظرفیت گردشگری کشورهای هم‌جوار و هم‌زبان و هم فرهنگ خودمان از جمله تاجیکستان و ... در جابه‌جایی توریسم با استفاده از صنعت حمل‌ونقل هوایی استفاده کنیم.

در پایان این جلسه پیش‌نویس سند راهبردی- عملیاتی گردشگری تعالی‌بخش کشور تقدیم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری شد

با توجه به نقش حمل‌ونقل هوایی در حوزه گردشگری،  سند مذکور توسط هیات اندیشه‌ورز گردشگری و زیارت معاونت فرهنگی سپاه تدوین شده که در آن راهبردهایی نیز برای حوزه حمل‌ونقل هوایی کشور پیشنهاد و مقرر شد سازمان هواپیمایی کشوری نیز نظرات خود در این زمینه را ارائه کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.