| کد خبر: 179127 |

◄ دفاتر برای بقا خودشان را بروز کنند/ ایرلاین‌ها حق کمیسیون دفاتر را به مسافران تخفیف می‌دهند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: دفاتر باید خودشان را با شیوه‌های جدید فروش بلیت همراه کنند در غیر این صورت حذف خواهند شد.

تین نیوز

چندی پیش رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در نامه‌ای به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نسبت عملکرد ایرلاین‌ها مبنی بر فروش با تخفیف 3 تا 9 درصدی در سایت‌هایشان انتقاد کرده و در این رابطه توضیح داده بود؛ با این اقدام دفاتر خدمات مسافرتی از گردانه رقابت خارج خواهند شد.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این رابطه به خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز، گفته است؛ باید به این نکته توجه داشت که یک‌سری نوآوری در عرصه فروش بلیت هواپیما ایجاد شده، این در حالی است که در گذشته تنها دفاتر خدمات مسافرت هوایی بلیت را عرضه می‌کردند.

او در ادامه توضیح داد: اما اکنون نوآوری‌هایی در این عرصه ایجاد شده است و فروش بلیت از طریق اپلیکیشن‌ها و فروش اینترنتی عرضه می‌شود که این دسترسی‌های جدید باعث تسهیل فرایند خرید بلیت برای مسافران شده است.

اسعدی سامانی با بیان این‌که اکنون شرایط خرید بلیت به نسبت ده سال گذشته به‌کلی تغییر کرده است و ممکن است تا 10 سال آینده روش‌های امروزی برای فروش بلیت منسوخ شود، گفت: دیگر نمی‌توان به فروش بلیت به روش‌های سنتی متکی بود از همین‌رو لازم است که دفاتر خدمات مسافرتی نیز خودشان را به‌روزرسانی کنند و از روش‌های نوآورانه‌ای که در این عرصه ایجاد شده است، استفاده کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به این موضوع که شرکت‌های هواپیمایی با فروش بلیت از روی سایت‌های خود به مردم تخفیف می‌دهند و این به نفع مسافران است، خاطرنشان کرد: طبعاً اگر شرکت‌های هواپیمایی بخواهند بلیت خود را از طریق دفاتر خدمات مسافرتی عرضه کنند باید کمیسیونی را به دفاتر بدهند اما وقتی از طریق سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی بلیت عرضه می‌شود این کمیسیون به دفاتر خدمات  مسافرتی داده نمی‌شود و در مقابل ایرلاین‌ها این مبلغ را به روی بلیت به مسافران تخفیف می‌دهند.

او گفت: دفاتر باید خودشان را با شیوه‌های جدید فروش بلیت همراه کنند در غیر این صورت حذف خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.