| کد خبر: 177474 |

◄ تحریم‌ها راه‌حل‌های جدید پیش پای صنعت هوایی خواهد گذاشت

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشور معتقد است که در حال حاضر صنعت هوانوردی کشور تقریباً بسته شده است و پروازهای داخلی هم به‌مراتب شرایط بدتری به نسبت پروازهای خارجی دارند، اما ممکن است با گذشت زمان یکسری راه‌حل‌های جدیدی پیدا شود که با آن بتوان تا حدودی برخی از مشکلات را پشت سر گذاشت.

تین نیوز

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشور معتقد است که در حال حاضر  صنعت هوانوردی کشور تقریباً بسته شده است و پروازهای داخلی هم به‌مراتب شرایط بدتری به نسبت پروازهای خارجی دارند، اما ممکن است با گذشت زمان یکسری راه‌حل‌های جدیدی پیدا شود که با آن بتوان تا حدودی برخی از مشکلات را پشت سر گذاشت.

بهزاد مظاهری در گفت‌وگو با هفته‌نامه حمل‌ونقل در خصوص تفاوت دور جدید تحریم‌های صنعت هوایی توضیح داد: در گذشته آمریکا شماره رجیستر هواپیماها را تحریم می‌کرد یا برای مثال اعلام کرده بود شرکت‌هایی که آمریکایی بودند حق ارائه خدمات به شرکت‌های ایرانی را ندارند، اما در دور جدید تحریم‌ها آمریکا اعلام کرده است که هر شرکتی به ایرلاین‌های ایرانی سوخت بدهد آمریکا پروازهایش را به آنجا قطع خواهد کرد. در همین رابطه نیز ترکمنستان به ایران نامه نوشته که امکان پرواز به فرودگاه و پرواز عبوری از آسمان این کشور وجود ندارد.

او ادامه می‌دهد: بسیاری از  کشورها مسیر هوایی پروازی خود را به روی ایران بسته‌اند. در حال حاضر ترکیه به دلیل این‌که اغلب شرکت‌های سوخت‌رسان با شرکت‌های آمریکایی در ارتباط هستند به هیچ‌کدام از ایرلاین‌های ایرانی سوخت نمی‌دهد و حتی ممکن است در آینده نزدیک کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی مانند چین، مالزی، تایلند و... اقدام به همین کار کنند.

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری در توضیح این‌که آیا به نظر شما راهکار مقابله و دور زدن این تحریم‌ها وجود دارد، عنوان کرد: یکی از راهکارها که اجرای آن‌ هم جرات می‌خواهد، ورود ایرلاین‌های خارجی به بازار حمل‌ونقل هوایی کشور است.

او می‌افزاید: البته در این رابطه هم مشکلاتی وجود دارد چرا که ممکن است حضور ایرلاین‌های خارجی در ایران هم شرکت‌های خارجی را مشمول تحریم کند. به نظر بنده صنعت هوانوردی کشور تقریباً بسته شده است و پروازهای داخلی هم به‌مراتب شرایط بدتری به نسبت پروازهای خارجی دارند چرا که اکنون نرخ بلیت هواپیما با شرایط اقتصادی مردم تناسبی ندارد و مردم توانایی استفاده از این بخش حمل‌ونقل را از دست داده‌اند. متأسفانه صنعت هوانوردی کشور دچار بحران شدیدی شده، اما ممکن است با گذشت زمان یکسری راه‌حل‌های جدیدی پیدا شود که با آن بتوان تا حدودی برخی از مشکلات را پشت سر گذاشت.

این کارشناس صنعت هوایی در خصوص این‌که این گذشت زمان قرار است چه شرایط و روش‌هایی را پیش‌روی صنعت هوانوردی ایران قرار بدهد، می‌گوید: با گذشت زمان ممکن است کشورهای اروپایی، شرکت‌های جدیدی را تأسیس کنند که با شرکت‌های آمریکایی ارتباط و مراوده‌ای نداشته باشند. این شرکت‌ها می‌توانند به ایرلاین‌های ایرانی سوخت بدهند. صنعت حمل‌ونقل هوایی دچار بحران بسیار جدی شده است برای مثال آلمان آمده یک شرکتی زده و با هیچ شرکت دیگری ارتباط ندارد، این شرکت سوخت تهیه می‌کند و به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی می‌فروشد اما در نوبت بعدی تحریم‌ها آمریکا آن شرکت را هم به لیست تحریم اضافه می‌کند. همان‌طور که عنوان کردم باید منتظر ماند و دید که چه روش‌ها و راه‌حل‌هایی در آینده پیش روی شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.