| کد خبر: 171141 |

◄ صنعت هوایی سودده نیست/ATRها بازاری پایدار دارند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که صنعت هوایی جزو صنایع سودده نیست، گفت: حتی صنایع سیمان و فولاد سود بیش‌تری از صنعت هوایی دارند اما اثر صنعت هوایی در توسعه کشور بی‌رقیب است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که صنعت هوایی جزو صنایع سودده نیست، گفت:  حتی صنایع سیمان و فولاد سود بیش‌تری از صنعت هوایی دارند، اما اثر صنعت هوایی در توسعه کشور بی‌رقیب است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی عابدزاده در مراسم تحویل از پنج فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ با تاکید به این مسئله که یکی از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری بحث توسعه صنعت حمل‌ونقل هوایی است، افزود: در طول سال‌های اخیر به دلایل متعدد، سازمان هواپیمایی نتوانسته بود این وظیفه را اجرا کند، به همین دلیل یک توسعه ناهمگن که سرمایه‌سوز است، در این صنعت شکل گرفته بود. این توسعه ناهمگن سبب شد تا هوانوردی تنها در شهرهای خاص توسعه یابد. در حال حاضر 60 تا 70 فرودگاه کشور تنها 10 درصد پروازها را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در گذشته در حمل‌ونقل هوایی توجهی به توسعه پروازهای منطقه‌ای نداشتیم و هواپیماهای پهن‌پیکر و بزرگ وارد کشور می‌کردیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: ATRهای بازار پایداری دارد و بر اساس بررسی‌های، در ۱۰۰ مسیر پروازی بی‌رقیب هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که صنعت هوایی جزو صنایع کم‌درآمد است، گفت: ما به‌عنوان سیاست‌گذار صنعت هوانوردی چندان به دنبال سودآور بودن  نیستیم، اگر ۲۰ صنعت سودده در دنیا وجود داشته باشد، صنعت هوانوردی ضعیف‌ترین سوددهی را دارد. صنایعی مانند سیمان و فولاد سود بیش‌تری دارند اما اثر صنعت در توسعه کشور بی‌رقیب است.

عابدزاده در خصوص محدودیت این هواپیماها گفت: همه هواپیماها حتی ۷۴۷ هم محدودیت‌های خاص خود را دارد ولی محدودیت هر هواپیما با هواپیمای دیگر متفاوت است. کشور ما برای توسعه هیچ‌گونه راهی را جز انتخاب این هواپیماهای توربو پراپ ندارد چرا که برای مسافت‌ها تا ۵۰۰ کیلومتر اقتصادی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    البته منظور ایشان از سوده بنودن این صنعت مربوط به ایران است نه سایر کشورها