| کد خبر: 170948 |

واکنش معاون وزیر راه به افشای قراردادهای خرید هواپیما:

◄ مسئله امروز صنعت هوانوردی افشای قراردادها نیست

«مسئله‌ای که امروز می‌تواند مشکل صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور را حل کند و ما باید به دنبال آن باشیم بحث افشای قراردادها نیست»؛ این سخنان علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به مسئله افشای قراردادهای خرید هواپیما بعد از تحریم‌های مجدد صنعت هوایی و جلوگیری از فروش هواپیما به کشور است.

تین نیوز

«مسئله‌ای که امروز می‌تواند مشکل صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور را حل کند و ما باید به دنبال آن باشیم بحث افشای قراردادها نیست»؛ این سخنان علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به مسئله افشای قراردادهای خرید هواپیما بعد از تحریم‌های مجدد صنعت هوایی و جلوگیری از فروش هواپیما به کشور است.

به گزارش تین‌نیوز، عابدزاده می‌گوید سازمان هواپیمایی کشوری امروز باید به دنبال این باشد چگونه ضرر و زیان تحریم‌هایی را که آمریکا به صنعت هوایی ایران وارد می‌کند به حداقل برساند نه اینکه روی مسئله حاشیه‌ای تمرکز کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در واکنش به این سوال که «بعد از لغو قراردادهای خرید هواپیما عده‌ای اعلام کرده‌اند که جزئیات قراردادها بعد از تحریم مجدد صنعت هوایی بهتر است افشا شود، موضع سازمان هواپیمایی کشوری در این رابطه چیست؟» توضیح داد: قراردادهای خرید هواپیما از سه کمپانی ایرباس، بوئینگ و ای‌تی‌آر همگی قراردادهای تجاری هستند و کسانی که این قراردادها را به امضا رسانده‌اند، توافق کرده‌اند که این قراردادها افشا نشود. اما موضوع اصلی این است که در این قراردادها مورد خاصی وجود ندارد که بخواهند نگران آن باشند.

 وی در ادامه مطلب فوق افزود: قراردادهایی که برای خرید هواپیما به امضا رسید قراردادهای معمولی تجاری هستند و اطلاعات آن به‌صورت جسته‌وگریخته در اختیار همه قرار گرفته است و همه تا حدود زیادی در جریان آن هستند. اما اینکه منظور این باشد که از همه قراردادها کپی گرفته و پخش شود درست نیست. تقریبا همه از محتویات کلی این قراردادها مطلعند و موضوع نگران‌کننده‌ای وجود ندارد.

عابدزاده با تاکید بر این‌که مسئله‌ای که امروز می‌تواند مشکل صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور را حل کند و ما باید به دنبال آن باشیم بحث افشای قراردادها نیست، بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری امروز باید به‌دنبال این باشد چگونه ضرر و زیان تحریم‌هایی که امروز آمریکا به صنعت هوایی ایران وارد می‌کند را به حداقل برساند. ما باید در صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور بتوانیم به‌دنبال فراهم کردن شرایطی باشیم که از این تحریم‌ها یک فرصت ایجاد کنیم که درنهایت پس از مقابله با تحریم‌ها شاهد رشد صنعت هوایی کشور باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز ما در صنعت هوایی کشور نباید نگران قراردادها باشیم. ما در سازمان هواپیمایی کشوری و مجموعه صنعت باید به‌دنبال راهی باشیم که از این شرایط یک سکوی پرواز برای حمل‌ونقل هوایی کشور در آینده ایجاد کنیم یعنی نه‌تنها عقب نمانیم بلکه جلو هم بیفتیم. این‌که ما وقت و تمرکز خود را درگیر یک‌سری مسائل حاشیه‌ای کنیم صنعت هوایی کشور را رشد نخواهد داد.

منبع: هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.