| کد خبر: 170409 |

◄ ساخت موتور یکی از شاهرگ‌های کلیدی استقلال صنعت هوایی است

قائم‌مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ساخت قطعات کلیدی‌تر در صنعت هواپیمایی مانند موتور نیازمند یک عزم و همت جدی است، عنوان کرد: ما در صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور مشکل محدودیت علمی و صنعتی برای تولید قطعات نداریم اما آن چیزی که پا نمی‌گیرد مسئله بازار و تجارت است.

تین نیوز

قائم‌مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اگر ما بخواهیم  به استقلال در ساخت محصولات پایدار و تجاری برسیم ساخت موتور یکی از شاهرگ‌های کلیدی است، عنوان کرد: ما در صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور مشکل محدودیت علمی و صنعتی برای تولید قطعات نداریم اما آن چیزی که پا نمی‌گیرد مسئله بازار و تجارت است.

آرش خدایی در حاشیه نمایشگاه «فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات صنعت هوانوردی» در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: صنعت هوایی کشور نیازمند ایجاد استارت‌آپ‌ها در این حوزه است.

قائم‌مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌های هوایی اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه تمام نیازهای بخش هوایی یک‌جا جمع شده است و این موضوع بدان معناست که وسعت بازار زنجیره تامین قطعات در کشور در حال بزرگ شدن است.

خدایی با ابراز به این مسئله که جمع شدن ظرفیت‌های موجود در کنار هم بازیگران صنعت هوانوردی را همگراتر خواهد کرد، گفت: با یکپارچه و بزرگ شدن صنعت حمل‌ونقل هوایی شانس پایداری و رسوب صنعت به‌شدت افزایش پیدا خواهد کرد. این نمایشگاه از این باب، یک اتفاق جدید در صنعت هوایی کشور بوده است که بنده آن را با سایر نمایشگاه‌های هوایی متفاوت می‌بینم.

قائم‌مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشور توضیح داد: در این نمایشگاه شرکت‌های هواپیمایی نیازهای تامین قطعات خود را در معرض نمایش گذاشته‌اند و عنوان می‌کنند که تمایل دارند این قطعات توسط تولیدکننده داخلی ساخته شود که این نشان از جدیت این نمایشگاه دارد.

خدایی با بیان اینکه در صنعت هوایی ساخت موتور یکی از چالش‌های جدی در تمام دنیا است، ابراز کرد: ورود به این مسئله یک‌همت جدی را می‌طلبد. ما در تمام دنیا موتورساز هواپیما بسیار کم داریم که متاسفانه آمریکا سهام اغلب آن‌ها را خریداری کرده است.

او گفت: برای ورود به ساخت موتور هواپیما نیاز به یک عزم ملی است لذا اگر ما بخواهیم  به استقلال در ساخت محصولات پایدار و تجاری برسیم ساخت موتور یکی از شاهرگ‌های کلیدی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حداد 0 0

    ساخت موتور امکانپذیر هست. امروزه ساخت یک محصول زیر نظر آیتم های کیفی با ابزارهای پیشرفته باعث میشه که ضریب اطمینان بسیار بالا بره و حتی تایم لایف قطعه رو با این ابزارهای پیشرفته میشه تعیین کرد. منتها اراده و تغییر اساسی در بخش‌های مدیریتی نیاز هست.