| کد خبر: 158162 |

◄ تصویب ایجاد دو مسیرهوایی جدید در آسمان ایران

محمدسعید شرفی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تصویب ایجاد دو مسیر هوایی جدید در آسمان ایران خبر داد و افزود: در نشست راهبردی کمیته دائمی فضای کشور دو مسیر هوایی جدید برای شیراز و مشهد به تصویب رسید.

تین نیوز

محمدسعید شرفی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تصویب ایجاد دو مسیر هوایی جدید در آسمان ایران خبر داد و افزود: در نشست راهبردی کمیته دائمی فضای کشور دو مسیر هوایی جدید برای شیراز و مشهد به تصویب رسید.

او ادامه داد: در فرودگاه مشهد هواپیماها از یک مسیر وارد و خارج می‌شدند که با پیگیری‌های مسئولین این فرودگاه در یک سال و نیم گذشته مسیر دوم ایجاد می‌شود و مسیر ورود و خروج هواپیماها از هم جدا می‌شوند و با این کار در فرودگاه مشهد ایمنی و امکان پذیرش ترافیک هوایی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی افزود: به‌محض فراهم شدن بستر لازم در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد مسیر جدید فعال می‌شود.

نشست راهبردی کمیته دائمی فضای کشور امروز با حضور مدیرکل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان ستاد کل این سازمان، وزارت دفاع، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هواناجا، ارتش جمهوری اسلامی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دفتر مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    با سلام ضمن تشکر از همکاران سازمان و ستاد کل در ایجاد راههای هوایی جدید با هدف ارتقا ایمنی و افزایش ظرفیت فضا برای پذیرش بیشتر هواپیماها، لطفا از مسئولین مربوطه در شرکت فرودگاههای کشور بپرسید چرا حدود نیمی از پروازهای عبوری فضای ایران را ترک کرده اند؟ درآمد ارزی سرشاری را از دست میدهیم و چرا بموقع اقدام نکردند؟

    • ناشناس 0 0

      آقای علی
      علت افزایش پروازها چه بود؟ نا امن شدن مسیر آسمان عراق (در جنگ عراق و حضور داعش در این کشور) و بسته شدن اسمان امارات و بحرین و عربستان بر روی پروازهای قطر!!
      اکنون که داعش در عراق از بین رفته و روابط قطر با عربستان و امارات در حال عادی شدن است بطور طبیعی پروازها کاهش می یابد. مگر اینکه هزینه های عبور از آسمان ایران کاهش معنی دار پیدا کند و یا تسهیلات جدیدی ارایه شود.