| کد خبر: 238514 |

◄ وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه به ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور

با وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه به ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور،نگهداری از راه‌های موجود بر ساخت راه‌ جدید اولویت دارد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی سازمان راهداری گفت: با وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه به ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور، نگهداری از راه‌های موجود بر ساخت راه‌ جدید اولویت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمدرضا زمانیان شامگاه سه‌شنبه در مراسم تجلیل از راهداران، رانندگان، انجمن‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل نمونه استان اردبیل با اشاره به خدمات ارزنده راهداران در کشور اظهار کرد: راهداران و رانندگان در حمل و نقل کالاهای اساسی و ضروری برای مردم نقش مهمی را ایفا می‌کنند که اگر ذره‌ای کوتاهی در این بخش صورت گیرد کشور دچار مشکلات عدیده ای خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات مالی راهداران و رانندگان افزود: حق الزحمه‌ای که در قبال زحمات این تلاشگران عرصه حمل و نقل پرداخت می‌شود در مقایسه با زحمات آنان بسیار ناچیز است و صرفاً داشتن وجدان آگاه و احساس مسئولیت در قبال مردم و تعهد است که باعث می‌شود این افراد به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم باشند.

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه صنعت حمل و نقل در هر کشوری به عنوان یکی از صنایع پیشرو به حساب می‌آید اذعان کرد: لازم است سرمایه گذاری بالایی در این صنعت انجام شود تا شاهد خدمات رسانی بهتر در این حوزه باشیم.

زمانیان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کشور از طریق جاده‌ها انجام می‌شود ادامه داد: باید سرمایه گذاری ها از ساخت جاده به سمت بهسازی آن معطوف شوند چرا که اگر راه مناسبی وجود نداشته باشد اثرات منفی آن را با تلفات بالا و کاهش سرعت حمل و نقل و نظایر آن شاهد خواهیم بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کشورمان دارای ۲۲۰ هزار کیلومتر راه به ارزش امروزی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد که در صورت کم کاری در بحث نگهداری و بهسازی آن، شاهد هدر رفت هزینه‌های بسیار بالا خواهیم بود.

فعالیت ۱۵۵ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در استان اردبیل

کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز در این مراسم با ارائه گزارش عملکرد این اداره کل بیان کرد: ۱۵۵ شرکت حمل و نقل در استان وجود دارد که ۹۰ مورد از آن در بخش کالا و مابقی در حوزه مسافر با بکارگیری ۱۰ هزار وسیله نقلیه فعالیت می‌کنند.

وی از حمل سالانه ۴ میلیون تن کالا در استان خبر داد و افزود: در ۸ ماهه نخست سال ۳ میلیون تن کالا در استان حمل شده که این مهم با زحمات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل محقق شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: استان اردبیل دارای ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه می‌باشد که ارزش امروزی آن ۲۵ هزار میلیارد تومان است که حفظ این سرمایه ملی از وظایف مهم راهداری می‌باشد.

سید عبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل نیز در ادامه این مراسم خدمات راهداران و رانندگان را غیرقابل انکار قلمداد کرد و گفت: خدماتی که از سوی راهداران برای آسایش و رفاه مردم ارائه می‌شود بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در مناسبت‌های خاصی نظیر شب یلدا و سایر برنامه‌ها اگر وقفه‌ای در حمل و نقل به وجود آید مردم استان‌های سردسیر نظیر اردبیل از میوه و محصولات استان‌های گرمسیری بی بهره می‌مانند که این مثال کوچکی از خدمات بزرگ جهادگران در عرصه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بیان کرد: حتی تصور اینکه یک روز حمل و نقل کشور تعطیل شود نیز در ذهن نمی گنجد چرا که در این صورت کشور به کلی تعطیل شده و مردم در تأمین کالاهای مورد نیاز خود با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.