| کد خبر: 184819 |

تلفات تصادف‌های جاده‌ای نوروز امسال 65 درصد کاهش یافت

تعداد جان باختگان تصادف های جاده ای استان در طرح نوروزی امسال 65 درصد کاهش یافت.

تین نیوز

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: تعداد جان باختگان تصادف های جاده ای استان در طرح نوروزی امسال 65 درصد کاهش یافت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سردار روح الامین قاسمی افزود: از ابتدای طرح نوروزی از بیست و پنجم اسفند 97 تا پایان روز ششم فروردین 98 تعداد 9 نفر در تصادف های جاده ای استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 26 نفر بود.

فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: تعداد مصدومان تصادف های جاده ای طرح نوروزی امسال با سال گذشته برابر است و در این زمینه همچنان توجه بیشتر مسافران نوروزی هنگام رانندگی ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: روز ششم فروردین 98 در محورهای استان سمنان 10 سانحه جرحی رخ داد و تصادف ها فوتی نداشت.

قاسمی با اشاره به مجروح شدن 16 تن از هموطنان در تصادف های جاده ای استان سمنان در روز گذشته، گفت: چهارتن در محور شاهرود- آزادشهر، 2 نفر در محور دامغان- جندق و 2 نفر در محور دامغان- سمنان در سوانح مجروح شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان به علت تصادف های جاده ای روز ششم فروردین 98 اشاره و اضافه کرد: با توجه به بارندگی و شرایط نامساعد آب و هوایی علت پنج سانحه روز گذشته در محورها ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه و علت چهار سانحه نیز بی توجهی راننده به جلو کارشناسی شده است.

وی با بیان اینکه اکنون به جز سه محور، تردد در جاده های استان سمنان روان و آرام است، تاکید کرد: مسافران نوروزی همواره با اطلاع قبلی از شرایط جوی و وضعیت راه ها سفر خود را برنامه ریزی کنند و با رعایت قوانین، با ماموران پلیس در تمام شرایط همکاری لازم را داشته باشند.

قاسمی بیان کرد: سه محور ارتباطی در استان شامل محورهای دامغان- جندق در شهرستان دامغان، محور چاشم- خطیرکوه در شهرستان مهدیشهر به خاطر سیل ناشی از بارش های روز گذشته و محور شاهرود- آزادشهر نیز از روز گذشته به دلیل ریزش کوه هم اکنون مسدود است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه در شرایط جوی نامساعد هموطنان باید با توجه به توصیه های مسوولان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، گفت: مسافران نوروزی در معابر شهری و جاده ها با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: اکنون به دلیل بارندگی و یا ورود سیلاب به برخی محورهای مواصلاتی از شب گذشته ممکن است سطح جاده ها لغزنده باشد که رانندگان باید با رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و پرهیز از هر گونه رفتار پرخطر به مسیر خود ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، طرح نوروزی پلیس راه و دستگاه های امدادی استان سمنان با شعار «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» همزمان با سراسر کشور از 25 اسفند 97 تا 18 فروردین 98 در حال اجرا است، شعار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در طرح های نوروز 98 «نشاط بهاری، نظم و قانون مداری» است.

در استان سمنان هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد و حدود 150 دوربین ثابت و سیار نظارتی و ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان سمنان فعال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.