| کد خبر: 178867 |

◄ لزوم اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و به موقع در هنگام بروز بحران

در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان استان قم بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و سریع در مواقع بروز بحران تاکید و تبادل‌نظر شد.

تین نیوز

رئیس کارگروه تخصصی حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان استان قم،  گفت: در سال گذشته شاهد تجربه تلخ انسداد محور آزادراه قم- تهران براثر بارش برف و ایجاد یخبندان بودیم که این امر هشداری برای همه دستگاه‌های امداد و نجات محسوب می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از  راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان و بارش احتمالی برف افزود: با توجه با بارش‌های اخیر و گزارش هواشناسی استان مبنی بر احتمال بارش برف در فصل زمستان، دستگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای اعم از اورژانس، هلال‌احمر، راهداری، پلیس‌راه و...در آماده‌باش کامل باشند.

صبوری از تلاش مجموعه راه‌آهن در انتقال و جابجایی مسافران در بحران انسداد مسیر سال گذشته تقدیر کرد و توضیح داد: استفاده از حمل‌ونقل ریلی موجب کاهش تردد خودروهای عبوری در محورهای جاده‌ای می‌شود و این امر می‌تواند کاهش تصادفات و مرگ‌ومیر ناشی از آن را به همراه داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ابراز کرد: حمل‌ونقل ریلی پاک، سریع، ایمن و مقرون‌به‌صرفه است که استفاده از آن نباید محدود به زمان‌های بحرانی باشد و باید افراد جامعه به سمت‌وسوی حمل‌ونقل ریلی تغییر ذائقه دهند.

وی یکی از ابزارهای این تغییر ذائقه را فرهنگ‌سازی از طریق اطلاع‌رسانی درست و استفاده از ابزار رسانه عنوان کرد و توضیح داد: از رسانه‌های مورد وثوق و اعتماد جامعه مانند صداوسیمای مرکز استان می‌توان در خصوص ظرفیت مثبت حمل‌ونقل ریلی نهایت بهره‌مندی را برد.

صبوری اظهار کرد: مجموعه راه‌آهن استان می‌تواند با دریافت بازخورد از عموم مردم و بالاخص مسافران نسبت به بهبود خدمات خود اقدام کند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی در خصوص ساعات ورود و خروج رام‌های قطار، نحوه بلیت‌فروشی، ایجاد دسترسی آسان از مبدا تا ایستگاه راه‌آهن و ... می‌تواند موجب اقبال چشمگیر و تغییر ذائقه هم استانی‌ها از حمل‌ونقل جاده‌ای به حمل‌ونقل ریلی باشد.

رئیس کارگروه تخصصی حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان استان قم بابیان این‌که اگر برای پیشگیری و ایمنی زیرساخت‌های حمل‌ونقل هزینه نشود، در مواقع بحران چندین برابر آن اعتبارات، هزینه خواهد شد گفت: با تخصیص اعتبارات موردنیاز می‌توان نسبت به بررسی و ایمن بودن شریان‌های حیاتی استان اعم از پل‌ها، محورها، زیرگذر و روگذر و... قبل از وقوع بحران اطمینان و آگاهی پیدا کرد و در صورت نیاز به تعمیر و بهسازی آن‌ها در اسرع وقت اقدام کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.