| کد خبر: 173204 |

◄ برگزاری همایش ارتقای ایمنی تردد موتورسیکلت‌سواران در شهرستان عجب‌شیر

همایش ارتقای ایمنی تردد موتورسیکلت‌سواران در شهرستان عجب‌شیربرگزارشد.

تین نیوز

در این همایش که باهدف ارتقای ایمنی موتورسیکلت‌سواران حوزه روستایی و بین‌شهری شهرستان عجب‌شیر با مشارکت اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی و فرمانداری عجب‌شیر برگزار شد نماینده مردم شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر نقش فرهنگ‌سازی در ارتقای ایمنی تردد جاده‌ای گفت آموزش در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در خانواده نقش مهمی در اصلاح رفتارهای انسانی ایفا می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، علی جلیلی افزود: شهر عجب‌شیر به‌عنوان یک شهر با پیشینه غنی فرهنگی باید در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیکی نیز پیشگام باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی، گفت: در حوادث و تلفات رانندگی سه عامل انسان, وسیله نقلیه و جاده تاثیرگذارند که نقش عوامل انسانی بیش از 70‌درصداست.

جواد رحمتی افزود: در حوزه حوادث مربوط به موتورسیکلت‌سواران استفاده از کلاه‌ایمنی نقش موثری در کاهش آسیب‌های جانی دارد.

وی افزود: در کنار اهدای کلاه‌ایمنی برای ارتقای ایمنی موتورسواران باید در جهت فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن استفاده از کلاه‌ایمنی تلاش شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، نیز در کارگاه آموزشی این همایش گزارشی از برنامه‌های ارتقای ایمنی تردد درراه‌های استان و اقدامات این اداره‌کل در خصوص ارتقای ایمنی تردد موتورسیکلت‌سواران ارائه نمود.

روح‌اله رضایی در این کارگاه پرنقش مهم آموزش درافزایش ایمنی تردد جاده‌ای اشاره کرد و گفت: استفاده از لوازم و تجهیزات ایمنی و دوری از حرکات پرخطر کاهش آمار حوادث مربوط به موتورسیکلت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

هم‌چنین در این کارگاه نکات آموزشی در مورد ایمنی تردد با موتورسیکلت توسط کارشناسان اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه برای حاضران ارائه شدد.

 در ادامه این همایش که مدیرکل مدیریت بحران استانداری, فرماندار عجب‌شیر استان, رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان و جمعی از مسئولان شهرستان عجب‌شیر نیز در آن حضور داشتند کلاه‌ایمنی و تجهیزات ایمنی موتورسیکلت به تعدادی از راکبان موتورسیکلت شهرستان اهدا شد. هم‌چنین در حاشیه این همایش نمایشگاه آثار برگزیده سومین جشنواره پوستر و گرافیک ره‌پویان سفر ایمن باهدف ارتقای ایمنی تردد جاده‌ای برای شرکت‌کنندگان برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.