| کد خبر: 168118 |

◄ 54 هزار نهال در حاشیه آزادراه ساوه- تهران کاشته شد

با مشارکت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان 54 هزار نهال در حاشیه آزادراه ساوه- تهران کاشته شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، گفت: کاشت نهال و توسعه فضای سبز علاوه بر مزیت‌های زیست‌محیطی و جلوگیری از فرسایش خاک، به زیباسازی جاده نیز کمک می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی‌فر بابیان این‌که این منطقه در معرض ورود شن‌های روان است و نهال‌کاری برای مقابله با حرکت ریز گردها بسیار مؤثر است، افزود: تشدید فرسایش خاک و ریز گردها می‌تواند به کاهش دید رانندگان نیز منجر شود لذا این اداره کل علاوه بر زیباسازی جاده‌ها با استفاده از کاشت نهال، افزایش ایمنی را نیز مدنظر داشته است.

وی افزود: 54 هزار نهال آتریپلکس به طول چهار کیلومتر در محل روستای حاجی‌آباد شهرستان ساوه که در حاشیه بزرگراه قرارگرفته است؛ بدین منظور کاشته شد.

زندی‌فر با تأکید بر این‌که امروز کاشت نهال برای حفظ طبیعت و منابع طبیعی جزو وظایف شهروندی محسوب می‌شود، تصریح کرد :گیاه آتریپلکس یکی از روش‌های بیولوژیکی تثبیت شن‌های روان و احیای اراضی بیابانی در عرصه‌های بدون پوشش با گونه‌های مناسب و مقاوم به شرایط خشک است و در هر هکتار از محور مذکور ۳۰ بوته از این گیاه کاشته شده است که از وظایف مدیریتی و شهروندی این اداره کل به شمار می‌آید.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ساوه، فرماندار زرندیه و مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در این مراسم حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.