مدیرکل راهداری ایلام: ۱۴۹ پرونده تخلف رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی شد
مدیرکل راهداری ایلام از رسیدگی به ۲۷۴ فقره تخلف رانندگان و شرکت های حمل ونقل کالا و مسافر در کمیسیون های قانونی این استان از ابتدای سال جاری خبر داد. عمده تخلفات شامل عدم پرداخت کرایه رانندگان و صدور بارنامه های غیرواقعی بوده است.
در بازه زمانی ابتدای سال تاکنون، راهداری ایلام با تشکیل کمیسیون های تخصصی، به صدها پرونده تخلف در حوزه حمل ونقل جاده ای رسیدگی کرده است. این تخلفات شامل مغایرت وزن بار، دریافت کمیسیون اضافی و صدور بارنامه جعلی بوده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام، سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۷۴ فقره تخلف مربوط به رانندگان و شرکت های حمل ونقل کالا و مسافر در کمیسیون های قانونی این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: به منظور الزام فعالان حوزه حمل ونقل جاده ای به رعایت قوانین و مقررات، ۱۴۹ فقره پرونده تخلف رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ و همچنین ۱۲۱ فقره پرونده تخلف شرکت های حمل ونقل کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۲ بررسی شده است.
وی افزود: در سالجاری چهار فقره شکایت مالکان ناوگان باری و مسافری در کمیسیون ماده ۱۴ مطرح و رسیدگی شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام با اشاره به ضرورت برخورد جدی و چندجانبه با تخلفات، گفت: عمده تخلفات ثبت شده شامل عدم پرداخت کرایه رانندگان، صدور بارنامه های غیرواقعی و جعلی، مغایرت وزن بار و دریافت کمیسیون اضافه است.
چشمه خاور ادامه داد: مهم ترین دلایل شکایت مسافران از شرکت های حمل ونقل نیز صدور صورت وضعیت های غیرواقعی، فروش دستی بلیت و تأخیرهای طولانی در حرکت ناوگان بوده است.
وی در پایان از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام اعلام کنند تا در کمیسیون های مربوطه طبق ضوابط قانونی رسیدگی شود.