| کد خبر: 161181 |

مدیرکل دفتر بحران و تجهیز ماشین‌آلات راهداری کشور خبر داد:

◄ آغاز اجرای طرح نوروزی سازمان راهداری از 23 اسفند

مدیرکل دفتر بحران و تجهیز ماشین‌آلات راهداری کشور از آغاز طرح نورزی سازمان راهداری از 23 اسفندماه خبر داد.

تین نیوز

آشکارسازی مقاطع پرحادثه در راه‌های کشور موضوع مهمی است که با ایمنی سفرهای مسافران ارتباط مستقیمی دارد. بهسازی‌های موضعی، عملیات ایمن‌سازی و خط‌کشی راه‌ها پس از بارش‌های زمستانی نیز در دستور کار قرار دارد .

مدیرکل دفتر بحران و تجهیز ماشین‌آلات راهداری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص تمهیدات راهداری برای سفرهای نوروزی ۹۷ گفت: اولین جلسه برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی با حضور رئیس پلیس‌راهور ناجا و سایر دستگاه‌های خدمات رسان برگزار و در این جلسه قرار بر این شد که آغاز طرح نوروزی از 23 اسفندماه باشد که تا 25 فروردین ادامه خواهد داشت.

داریوش نصر  بابیان اینکه طی این مدت تمام محورهای اصلی در کشور تحت پوشش پلیس و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان قرار می‌گیرند، گفت: راهداری نوروزی با اولویت در سه بخش ایمنی جاده‌ها، آشکارسازی نقاط حادثه خیز و هم‌چنین بخش اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

نصر توضیح داد: آشکارسازی مقاطع پرحادثه در راه‌های کشور موضوع مهمی است که با ایمنی سفرهای مسافران ارتباط مستقیمی دارد. بهسازی‌های موضعی، عملیات ایمن‌سازی و خط‌کشی راه‌ها پس از بارش‌های زمستانی نیز در دستور کار قرار دارد.

 مدیرکل دفتر بحران و تجهیز ماشین‌آلات راهداری کشور بابیان اینکه آماده‌سازی محورهای برون‌شهری با اولویت راه‌های شریانی انجام می‌شود، گفت: با مساعد شدن شرایط آب و هوایی و پایان بارش‌ها این عملیات انجام خواهد شد و از برنامه‌های مهم واصلی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور است.

وی در خصوص رفع گلوگاه‌های ترافیکی با هدف تردد روان و آسان مسافران نوروزی نیز، گفت: بحث ورودی و خروجی شهرها است که به‌صورت کار تیمی از سوی  پلیس‌راه برنامه‌ریزی‌شده است و برای 30 کیلومتری ورودی به شهرها که بیشترین حوادث در این نقاط رخ می‌دهد پیش‌بینی‌هایی انجام و اقدام به نصب بنر و علائم شده است تا میزان تصادفات و حوادث در این نقاط کنترل شود.

به گفته نصر در یک سال گذشته یک میلیون و 200 هزار وسیله نقلیه پلاک شده و به چرخه حمل‌ونقل اضافه شده و کسانی که در این ایام  گواهینامه اخذ نموده‌اند حدود یک میلیون و 800 هزار  هستند  که این امر ترافیک را سنگین‌تر می‌نماید.

وی هم‌چنین توضیح داد که آمارها از ابتدای سال جاری تاکنون نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تردد در جاده‌ها و معابر ۱۰.۷ درصد رشد داشته است که این‌ یک رکورد محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.