مقیمی عنوان کرد
◄ فاکتور مهم در ممنوعیت تردد کامیونهای بالای 50 سال
مهم است که همزمان با خروج ناوگان فرسوده، شبکه حملونقل باری کشور شاهد ورود کامیونهای نو و تازهنفس با آخرین استانداردهای جهانی باشد.
عضو هیئترئیسه اتاق بازرگانی و صنعت و معدن تهران به تحلیل طرح اخیر سازمان راهداری و حملونقل جادهای در خصوص ممنوعیت تردد کامیونهای بالای ۵۰ سال از ابتدای سال آینده پرداخت.
فاطمه مقیمی گفت: مهم است که همزمان با خروج ناوگان فرسوده، شبکه حملونقل باری کشور شاهد ورود کامیونهای نو و تازهنفس با آخرین استانداردهای جهانی باشد.
او در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز با طرح این سؤال که آیا بستر اجرای این طرح مهیا است یا خیر، گفت: زمان اجرای طرح خوب است و حتی باید زودتر از اینها به مرحله اجرا میرسید. چرا که این کامیونها هم دودزا هستند و هم میزان مصرف سوخت زیادی دارند که نهایتاً مشکل بزرگی برای کشور ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: با این حال نحوه جایگزینی کامیونهای فرسوده آن هم در مدت زمانی کوتاه اهمیت دارد. اکنون دچار محدودیت برای جابهجایی کالاها در کشور هستیم و از کمبود کامیون جهت جابجایی کالا رنج میبریم و اگر همزمان با اجرای طرح توقف، جایگزینی برای کامیونهای فرسوده وجود داشته باشند کار روی زمین نخواهد ماند.
مقیمی با بیان اینکه تولید داخلی محدود است و باید اجازه ورود کامیونهای نو همزمان با اجرای طرح توقف تردد کامیونهای کهنه داده شود، گفت: مهم است که همزمان با خروج ناوگان کهنه، شبکه حملونقل باری کشور شاهد ورود کامیونهای نو و تازه نفس با آخرین استانداردهای جهانی باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که اکنون حملونقل باری از کاهش بار و ازدیاد تعداد کامیون رنج میبرد و گلایه بیشتر کامیونداران از کمبود بار است، گفت: ممکن است در محدوده زمانی کوتاه مشکل کمبود بار وجود داشته باشد اما بهطور کلی اینگونه نیست.
مقیمی در این باره توضیح داد: اولاً یکسری از کامیونهای ما برای حملونقل داخلی است که این کامیونها اصلا شاخصه ورود به بخش حملونقل بینالمللی را ندارند و دیگر اینکه آنهایی هم که در بخش حملونقل بینالمللی فعال هستند همه نمیتوانند به اتحادیه اروپا تردد داشته باشند چرا که استانداردهای یورو6 و یورو7 را ندارند.
وی تاکید کرد که باید شرایط رقابت ایران در بخش حملونقل باری بینالمللی فراهم شود و برای رسیدن به این نقطه نیازمند این هستیم که قیمت حمل بار در ایران پایین بیاید و شاهد حضور کامیونهای نو با استانداردهای اروپایی باشیم.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور گفته است از ابتدای سال ۹۷ از تردد کامیونهای بیش از ۵۰ سال در راههای کشور جلوگیری میشود.
پیشتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که در کشور بیش از ۱۲۷ هزار کامیون بالای ۳۵ سال داریم که هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش چیزی در حدود ۶۰ لیتر گازوئیل مصرف میکنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.