| کد خبر: 159165 |

مقیمی عنوان کرد

◄ فاکتور مهم در ممنوعیت تردد کامیون‌های بالای 50 سال

مهم است که همزمان با خروج ناوگان فرسوده، شبکه حمل‌ونقل باری کشور شاهد ورود کامیون‌های نو و تازه‌نفس با آخرین استانداردهای جهانی باشد.

تین نیوز

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی و صنعت و معدن تهران به تحلیل طرح اخیر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص ممنوعیت تردد کامیون‌های بالای ۵۰ سال از ابتدای سال آینده پرداخت.

فاطمه مقیمی گفت: مهم است که همزمان با خروج ناوگان فرسوده، شبکه حمل‌ونقل باری کشور شاهد ورود کامیون‌های نو و تازه‌نفس با آخرین استانداردهای جهانی باشد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با طرح این سؤال که آیا بستر اجرای این طرح مهیا است یا خیر، گفت: زمان اجرای طرح خوب است و حتی باید زودتر از این‌ها به مرحله اجرا می‌رسید. چرا که این کامیون‌ها هم دودزا هستند و هم میزان مصرف سوخت زیادی دارند که نهایتاً مشکل بزرگی برای کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با این حال نحوه جایگزینی کامیون‌های فرسوده آن هم در مدت زمانی کوتاه اهمیت دارد. اکنون دچار محدودیت برای جابه‌جایی کالاها در کشور هستیم و از کمبود کامیون جهت جابجایی کالا رنج می‌بریم و اگر همزمان با اجرای طرح توقف، جایگزینی برای کامیون‌های فرسوده وجود داشته باشند کار روی زمین نخواهد ماند.

مقیمی با بیان اینکه تولید داخلی محدود است و باید اجازه ورود کامیون‌های نو همزمان با اجرای طرح توقف تردد کامیون‌های کهنه داده شود، گفت: مهم است که همزمان با خروج ناوگان کهنه، شبکه حمل‌ونقل باری کشور شاهد ورود کامیونهای نو و تازه نفس با آخرین استانداردهای جهانی باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که اکنون حمل‌ونقل باری از کاهش بار و ازدیاد تعداد کامیون رنج می‌برد و گلایه بیشتر کامیون‌داران از کمبود بار است، گفت: ممکن است در محدوده زمانی کوتاه مشکل کمبود بار وجود داشته باشد اما به‌طور کلی این‌گونه نیست.

مقیمی در این باره توضیح داد: اولاً یکسری از کامیون‌های ما برای حمل‌ونقل داخلی است که این کامیون‌ها اصلا شاخصه ورود به بخش حمل‌ونقل بین‌المللی را ندارند و دیگر اینکه آن‌هایی هم که در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی فعال هستند همه نمی‌توانند به اتحادیه اروپا تردد داشته باشند چرا که استانداردهای یورو6 و یورو7 را ندارند.

وی تاکید کرد که باید شرایط رقابت ایران در بخش حمل‌ونقل باری بین‌المللی فراهم شود و برای رسیدن به این نقطه نیازمند این هستیم که قیمت حمل بار در ایران پایین بیاید و شاهد حضور کامیون‌های نو با استانداردهای اروپایی باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفته است از ابتدای سال ۹۷ از تردد کامیون‌های بیش از ۵۰ سال در راه‌های کشور جلوگیری می‌شود.

پیشتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که در کشور بیش از ۱۲۷ هزار کامیون بالای ۳۵ سال داریم که هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش چیزی در حدود ۶۰ لیتر گازوئیل مصرف می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    با سلام خدمت سر کار خانم مقیمی
    به استحضار می رسانم که در سالهای گذشته در مقابل کامیونهای وارداتی مگر چقدر از ناوگان فرسوده خارج شده است ؟
    خانم مقیمی در حال حاضر برای جابجایی کالا فکر نمیکنم مشگل کامیون وجود داشته باشد چون در حال حاضر کامیون در انتظار بار فوقالعاده زیاد میباشد و شما می فرمائید کامیونهای یورو 6 و یورو۷ بیاورند !!!!
    آیا مگر در ایران گازوئیل این کامیونهایی که فرمودید وجود دارد ؟
    خانم مقیمی آیا کامیونهای خط بین الملل با مخارج موجود که جنابعالی واقف هستید با همین کرایه های موجود مرهوم صرفه است ؟
    چرا می فرمائید کرایه بالا میباشد !!!
    چرا نمی فرمائید کجای دنیا برای داشتن یک کامیون برند چقدر سرمایه گذاری میکنند ؟؟
    از جنابعالی با این سابقه در بخش بین الملل بیشتر از این توقع داشتم که در مورد حمل و نقل قضاوت فرمودید
    بامید موفقیت
    عباس خاکبازان

  • Yousef montazeri 1 0

    با سلام خدمت همه دوستان.
    چند نکته را لازم به ذکر دانستم پیرو مطالب ذکر شده از طرف خانم مقیمی.
    مطلب اول اینکه در صنعت حمل ونقل اشخاص حقیقی وحقوقی بسیاری دخیل هستند به علاوه شرکتهای دولتی وخصوصی که اکثر این اشخاص را قشر خدوم وزحمت کش راننده با بیشترین سرمایه گذاری در بخش خصوصی را انجام می دهند.
    و اگر قرار است مطلبی یا نظری ارائه شود که موثر در این صنعت باشد بهتر است از یک زاویه دید نباشد وباید از تمام زوایا و از دید جمهور تشکیل دهندگان این صنف هم مورد بززسی قرار گیرد .
    مطلب بعدی در مورد نرخ کرایه می باشد که جای بسی تعجب است که چگونه وبا چه استدلال علمی واقتصادی گفته میشود که نرخ کرایه حمل کالا بالا می باشد .
    در صورتی که با یک نگاه گذرا به کشورهای صاحب سبک و داعیه دار در بحث حمل و نقل شاهد خواهیم بود که نه تنها کرایه فعلی که به صورت توافقی نمی باشد بلکه به صورت تن بر کیلومتر که کاملا عادلانه برای هم کامیوندار وهم صاحب کالا می باشد محاسبه می شود که این موضوع وطرح تن بر کیلومتر بارها از طرف جناب نخعی ومدیران گروه علم وعمل کامیون داران به نهادهای مربوطه ارائه شده.
    ودر آخر تقاضا دارم از خانم مقیمی که از زاویه دید یک راننده که واقعا در شرایط فعلی دچار بحران اقتصادی میباشد به مطالبی که ذکر نمودید نگاه کنید.
    و منافع این قشر را هم در صحبتهایاتان در نظر بگیرید.
    والسلام علیکم والرحمت الله .