بازدید سایت : ۶۳۶۹۲
| کد خبر ۲۹۸۶۴۹
کپی شد

برنامه "گذر ملی" برای توسعه ترانزیت و تجمیع سازمان های مختلف در یک بخش تدوین می شود

در پایانه مرزی ۱۹ سازمان متفاوت از بخش های مختلف گمرک، وزارت راه وشهرسازی، مرزبانی و... مکلفند زیر نظر یک بخش باشند و در یک جا تاییدیه بگیرند که اگر اجرایی شود فرآیند کارها تسریع بخشیده می شود و قرار است وزارت راه و شهرسازی این تکلیف را انجام دهد.

برنامه "گذر ملی" برای توسعه ترانزیت و تجمیع سازمان های مختلف در یک بخش تدوین می شود
تین نیوز |

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تدوین برنامه "گذر ملی" برای توسعه ترانزیت خبر داد و گفت: در برنامه هفتم توسعه باید ۵۰ میلیون تن ترانزیت داشته باشیم که ۱۰ میلیون تن آن ریلی و ۴۰ میلیون تن جاده ای است و رسیدن به این میزان ترانزیت نیازمند توسعه زیرساخت هاست.

به گزارش تین نیوز، علیرضا افخم در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه بحثی به نام "گذر ملی" داریم که برای اولین بار در تاریخ برنامه های کشور به ترانزیت اهمیت زیادی داده شده است، اظهار کرد: در این برنامه مجموعه آیین نامه ها دیده شده است و دولت خودش را مکلف کرده که آیین نامه های تشویقی برای بخش خصوصی بنویسد تا تجار علاقه مند شوند بارهایشان را از ایران عبور دهند.

وی افزود: در سال اول بعد از شروع برنامه هفتم توسعه باید این آیین نامه نوشته می شد که تقریبا نهایی شده و در فرآیند اعلام هیات دولت است. البته اطلاع داریم که پیش نویس آن آماده شده و در روزهای آتی به امضای مقام عالی وزارت خواهد رسید و تصویب می شود.

معاون دفتر برنامه و بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در این آیین نامه مزایایی برای بخش خصوصی، تجار و کشورهایی که کالا حمل می کنند دیده شده است، تصریح کرد: مثلا اینکه بار با سرعت بهتری بدون نگهداری و بازرسی های اضافه کالا وارد و به همان شکل خارج شود. دیگر اینکه در برنامه هفتم توسعه قرار شده پنجره واحد خدمات باشد و در پایانه مرزی ۱۹ سازمان متفاوت از بخش های مختلف گمرک، وزارت راه وشهرسازی، مرزبانی و... مکلفند زیر نظر یک بخش باشند و در یک جا تاییدیه بگیرند که اگر اجرایی شود فرآیند کارها تسریع بخشیده می شود و قرار است وزارت راه و شهرسازی این تکلیف را انجام دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: معمولا تجار از مسیرهایی عبور می کنند که تردد در آن مسیر راحت تر باشد و اگر تجار مسیر را کوتاه تر ببینند قطعا آن را برای عبور کالاهای خود انتخاب می کنند.

افخم همچنین در پایان اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه قرار شده ۵۰ میلیون تن ترانزیت داشته باشیم که ۱۰ میلیون تن آن ریلی و ۴۰ میلیون تن نیز جاده ای است. هر سال هم عدد مشخصی دارد. سال گذشته قرار بود ۱۶ میلیون تن ترانزیت جاده ای باشد که از آن عدد عبور کرد و ترانزیت ۱۷ میلیون تن محقق شد ولی نکته مهم این است که تحقق ترانزیت سال به سال سخت تر می شود، زیرا نیازمند توسعه زیرساخت ها از جمله راه، کیفیت راه و منابع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.