| کد خبر: 263999 |

افزایش هزینه اجرای روکش های تقویتی در شبکه راه های کشور طی 5 سال اخیر

عملیات لکه گیری، روکش آسفالت گرم و عملیات حفاظتی در محورهای مواصلاتی در هفت ماهه اول سال از کل اهداف پیش بینی شده در سال ۱۴۰۲ پیشی گرفته است.

تین نیوز
 

عملیات لکه گیری، روکش آسفالت گرم و عملیات حفاظتی در محورهای مواصلاتی در هفت ماهه اول سال از کل اهداف پیش بینی شده در سال ۱۴۰۲ پیشی گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، علیرضا سیاهپور مدیر کل نگهداری راه ها با بیان این که این امر با همکاری این سازمان، پیمانکاران و حمایت شرکت های قیر ساز محقق شده است، اظهار داشت: با اجرای روکش تقویتی و کاهش چهار درصدی خرابی های شدید آسفالت محورهای مواصلاتی و از طرفی عملیات حفاظتی و لکه گیری و درزگیری، شیب خرابی های متوسط به سمت عدم یا خرابی کم در حرکت است.
وی با اشاره به هزینه های تحمیلی ناشی از بی توجهی به بهسازی و روسازی مناسب رویه راه ها به دولت و کاربران راه ها افزود: در صورتی که اقدامات بهنگامی برای بهسازی و روسازی راه ها انجام نشود، هزینه های غیرمستقیم تحمیلی به دولت اعم از سوخت، تعمیرات، افزایش زمان سفر، وقوع تصادفات و مسائل زیست محیط سه برابر هزینه های مستقیم خواهد بود.
سیاهپور ادامه داد: سالانه ۱۳ درصد به خرابی های متوسط و شدید رویه ها راه ها افزوده می شود و در صورت عدم انجام فعالیت سالانه 130 هزار میلیارد تومان از ارزش سالیانه محورهای مواصلاتی کاسته می شود و در صورت ادامه روند با استفاده از روش های مختلف سالانه حدود 10 درصد از خرابی ها اصلاح می شود و با این روند سالانه 107 هزار میلیارد تومان به ارزش سالیانه راه ها افزوده می شود .
وی با اشاره به رویکردهای حفظ، نگهداری آسفالت و رویه راهها برای برنامه ریزی های پیش رو برای حفظ و نگهداری آسفالت و رویه راهها خاطر نشان کرد: در رویکرد حفظ وضعیت موجود با ثابت ماندن سطح خرابی های شدید و متوسط،21 هزار و 400 میلیارد تومان بودجه برای اصلاح رویه راهها نیاز است .
سیاهپور اضافه کرد: در رویکرد اصلاحی و با اجرای به موقع درزگیری و آسفالت حفاظتی، سالانه پنج درصد خرابی های شدید و متوسط کاهش یافته و هزینه مورد نیاز سالانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
وی گفت: در رویکرد حفاظتی، بودجه سالانه ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای لکه گیری و مقاومت رویه راه ها نیاز است.
مدیرکل نگهداری راه ها با اشاره به این که در رویکرد بودجه نامحدود حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است، اظهار کرد: با توجه به محدودیت های منابع مالی و اجرایی، پیشنهاد و برنامه ریزی این دفتر اجرای سیاست و رویکرد اصلاحی است .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.