| کد خبر: 259620 |

​بهسازی ۳۱۷ کیلومتر از مسیرهای اربعین در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه

در راستای ایمن سازی و روان سازی تردد زائران اربعین حسینی، عملیات بهسازی و روکش آسفالت در ۳۱۷ کیلومتر از مسیرهای اربعین حسینی در استان خوزستان با اعتبار بیش از ۶۸۲۶ میلیارد ریال اجرایی می شود.

تین نیوز

در راستای ایمن سازی و روان سازی تردد زائران اربعین حسینی، عملیات بهسازی و روکش آسفالت در ۳۱۷ کیلومتر از مسیرهای اربعین حسینی در استان خوزستان با اعتبار بیش از ۶۸۲۶ میلیارد ریال اجرایی می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان گفت: کار بهسازی و روکش آسفالت در ۱۳۶ کیلومتر از محورهای خوزستان با اعتباری بالغ بر ۲۶۶۵ میلیارد ریال آغاز شده است، همچنین اجرای ۱۴ پروژه بهسازی و نگهداری راه در محورهای استان به طول ۱۸۱ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۱۶۱ میلیارد ریال آغاز و تا پیش از اربعین حسینی امسال به پایان می رسد و در مجموع ۳۱۷ کیلومتر از مسیرهای استان با اعتباری بالغ بر ۶۸۲۶ میلیارد ریال برای اربعین حسینی(ع) امسال بهسازی و آماده سازی می شوند.

وی با بیان این که پروژه ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه های مرزی شلمچه و چذابه نیز با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال آغاز و تا نیمه مردادماه سال جاری به پایان می رسد، افزود: احداث ۱۰ کیلومتر روفوژ میانی محور سوسنگرد-هویزه، نصب ۴۸ هزار علائم و تجهیزات ترافیکی و اجرای ۱۲۰۰ کیلومتر خط کشی سرد ترافیکی از جمله اقدامات برای ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه های مرزی استان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از خرید ۳۱ هزار مورد علائم ایمنی خبر داد و گفت: به منظور افزایش ایمنی تردد زائران اربعین حسینی احداث ۱۲ نقطه روشنایی نقطه ای، نصب ۱۷ هزار عدد تجهیزات ترافیکی، نصب هفت کیلومتر گاردریل و هشت کیلومتر حفاظ های بتنی نیز اجرا می شود.
وی گفت: در آستانه اربعین حسینی ۹ پروژه ایمن سازی پل و ابنیه فنی محورهای منتهی به پایانه های مرزی شلمچه و چذابه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان افزود: با توجه به افزایش دمای هوا و به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی، ۱۰ هزار و ۳۳۰ متر مربع سایبان در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال احداث می شوند. در پایانه مرزی چذابه ۲۷۰۰ متر سایبان ثابت و ۱۶۰۰ متر سایبان موقت با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال احداث می شود. همچنین در پایانه مرزی بین المللی شلمچه نیز ۴۳۶۰ متر سایبان موقت و ۱۶۷۰ متر سایبان ثابت با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال احداث خواهد شد.
جولانژاد با اشاره به اجرای پروژه های زیرساختی پایانه های مرزی استان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال تا نیمه مردادماه گفت: از دیگر پروژه های در حال اجرای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان برای تقویت زیرساخت های پایانه های مرزی استان می توان به تعمیر و افزایش ظرفیت سرویس های بهداشتی در گیت خروجی اتباع، احداث سرویس بهداشتی در ورودی گیت اتباع، تعمیر و بازسازی ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی، استراحتگاه موقت مسافران به مساحت ۲۵۰ متر مربع به همراه ایجاد پوشش سایبان و مه پاش در پایانه مرزی بین المللی شلمچه، گیت بندی پایانه حمل مسافر با احداث سکو و ایجاد لاین بندی با داربست به منظور کنترل عبور زائران در چند منطقه، تعمیرات اساسی سرویس بهداشتی، اجرای محوطه سازی و احداث سقاخانه در پایانه چذابه اشاره کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در خصوص نصب سامانه های حمل و نقل هوشمند جدید در محورهای منتهی به مرزهای استان گفت: به منظور افزایش پوشش تصویری محورهای شریانی استان به ویژه در راه های منتهی به دو مرز شلمچه و چذابه، چهار سامانه نظارت تصویری و هشت سامانه تردد شمار و ۶۰ سامانه ثبت تخلفات سرعت، با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال نصب می شود. با نصب دوربین های جدید، تعداد سامانه های نظارت تصویری استان خوزستان به ۶۰ دستگاه، سامانه های ثبت تخلفات سرعت به ۱۶۳ سامانه و سامانه های تردد شمار نیز ۱۳۶ دستگاه می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.