| کد خبر: 263264 |

خسارت ۱۱ هزار میلیارد تومانی به شبکه راه‌ ها در طول ۳ سال گذشته

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در فاصله سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ قریب به ۸۴ مخاطره طبیعی مانند سیل، زلزله و بارندگی ها در کشور رخ داده و بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت را به شبکه راه های کشور وارد کرده است.

تین نیوز

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در فاصله سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ قریب به ۸۴ مخاطره طبیعی مانند سیل، زلزله و بارندگی ها در کشور رخ داده و بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت را به شبکه راه های کشور وارد کرده است.

به گزارش تین نیوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی در همایش هواشناسی جاده ای که در مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری برگزار شد، داشتن داده و اطلاعات دقیق و بروز را برای راهدار حرفه ای ضروری برشمرد و گفت: در فاصله سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ قریب به ۸۴ مخاطره طبیعی مانند سیل، زلزله و بارندگی ها در کشور رخ داده و بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت را به شبکه راه های کشور وارد کرده است.

امانی با تأکید بر ضرورت به کارگیری تجارب و شناسایی نقاط بحرانی در محورهای مواصلاتی افزود: دسترسی به اطلاعات و سامانه ها و تجمیع آنها، از وقوع نیمی از مخاطرات جلوگیری کرده و امکان پیش بینی حوادث را پیش از وقوع آن ها ممکن می کند.

وی ادامه داد: در بخش نگهداری رویه راه ها، سالانه داده های محورهای شریانی اسکن شده و در اتاق های کارشناسی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد تا بر مبنای آن، با روشن شدن وضعیت ابنیه راه ها، برنامه ریزی ها و اولویت بندی ها مشخص شود.

امانی اضافه کرد: بهره گیری حداکثری از اطلاعاتی که در همایش هواشناسی ارائه می شود و استفاده از اطلاعات سامانه ها و تجمیع داده ها از وقوع بسیاری از مخاطرات جلوگیری خواهد شد.

امانی جلوگیری از انسداد شریان های اصلی در زمان بارش نزولات جوی را از خط قرمزهای کاری سازمان راهداری دانست و بیان کرد: بازگشایی محورها و پیش بینی برای انتخاب محورهای جایگزین از موضوعاتی است که باید مورد تاکید قرار گیرد.

بر اساس این گزارش در این همایش با دستور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای آغاز به کار دو پروژه ملی سیستم پیش بینی نقطه ای هواشناسی جاده ای برای امور مربوط به عملیات راهداری و سامانه تخصصی هشدار سیل با استفاده از سامانه های هواشناسی اعلام شد.

بر مبنای تصمیمات اتخاذ شده در این همایش مقرر شد میز مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان هواشناسی برای بررسی های کارشناسی و تصمیم گیری در خصوص اقدامات راهداری بر مبنای نکات کارشناسی تشکیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.