| کد خبر: 263863 |

سرنوشت مبهم 40 ملوان ایرانی زندانی در سومالی

۴۰ ملوان بلوچ اهل چابهار و کنارک که با دو لنج و مجوز صیادی به محدوده آبهای کشور سومالی جهت صید ماهی رفته بودند توسط گارد ساحلی این کشور بازداشت شده اند.

تین نیوز

 ۴۰ ملوان بلوچ محبوس در زندان کشور سومالی که از حدود ۷ ماه قبل تاکنون در این زندان در شرایط شکنجه و بدی بسر می برند با ارسال ویدئویی از داخل زندان از مسئولان و مردم خواسته اند تا برای آزادی آنها اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از حال وش هویت سه تن از ملوانان بلوچ «عیسی جسمانی» ۲۱ ساله فرزند موسی، «ناصر توتازهی » ۲۳ ساله فرزند نبی بخش ، و « شعیب رئیسی »۲۴ ساله فرزند میرو، هر سه اهل و ساکن شهرستان کنارک احراز شده است.

از هویت ۳۷ معلوان که جملگی شهروندان بلوچ و در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال می باشند تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

به گفته منابع حال وش:« این ۴۰ ملوان بلوچ اهل چابهار و کنارک که با دو لنج و مجوز صیادی به محدوده آبهای کشور سومالی جهت صید ماهی رفته بودند توسط گارد ساحلی این کشور بازداشت شده اند و اکنون پس از گذشت ۶ ماه و ۲۵ روز شکنجه و نگهداری در وضعیت نامناسب هر نفر به ۱۲ هزار دلار جریمه نقدی از سوی دادگاه سومالی محکوم شدند و تاکنون هیچ یک از مسئولین سفارت و کنسول ایران نسبت به پیگیری وضعیت این ملوانان بلوچ اقدامی انجام نداده اند.»

گفتنی است پیش از این نیز در سال های گذشته بارها ملوانان بلوچ که برای صید ماهی به نقاط دور دست رفته بودند توسط دزدان دریایی در آب های سواحل سومالی به گروگان گرفته شده اند.

قابل ذکر است صید ترال آبزیان توسط کشتی های چینی در آبهای جنوبی ایران سبب شده تا صیادان بومی مجبور بشوند به آب های دور دست در داخل اقیانوس بروند و با همچنین مشکلاتی مواجه بشوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام اسمشون بگید