| کد خبر: 260468 |

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر خبر داد

◄ شناسایی ۸۴۶ سازه دریایی

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در مجموع ۸۴۶ سازه دریایی شناسایی شده است که ۷۳ درصد تحت حاکمیت ارگان های دولتی و ۲۷ درصد متعلق به بخش خصوصی است.

تین نیوز

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در مجموع ۸۴۶ سازه دریایی شناسایی شده است که ۷۳ درصد تحت حاکمیت ارگان های دولتی و ۲۷ درصد متعلق به بخش خصوصی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حمید خلیلی مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اجرای بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر و تبصره الحاقی مصوب ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری پایش و نظارت بر خط ساحلی و ساخت و سازهای دریایی بخش عمده ای از سواحل استان های خوزستان، مازندران و گلستان توسط همکاران اداره کل مهندسی سواحل و بنادر در قالب نظارت عالیه بر عملکرد بنادر تابعه به انجام رسیده است.

وی افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره الحاقی بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان، بنادر تابعه موظف هستند در چارچوب کارگروه بازرسی و مدیریت سواحل متشکل از نمایندگان یگان حفاظت و ادارات حقوقی، دریایی، ایمنی و حفاظت دریایی، بندری، تامین و مهندسی تجهیزات، مهندسی عمران و مهندسی سواحل و بنادر، حداقل چهار بار در سال، کل خط ساحلی و ساخت و سازهای دریایی محدوده حاکمیتی بندر را پایش کنند و ضمن نظارت بر انطباق ساخت و سازهای انجام شده دارای مجوز با مجوز اعطایی کمیته صدور مجوز سازه های دریایی، اقدامات حقوقی و قضایی لازم را از طریق یگان حفاظت و اداره حقوقی بندر، برای سازه های دریایی فاقد مجوز، انجام دهند.

میزان سازه های دریایی در شمال و جنوب کشور

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس پایش زمینی، هوایی و استفاده از تصاویر ماهواره ای، تعداد ۸۴۶ سازه دریایی شناسایی شده است، اعلام کرد: ۱۳۷ سازه معادل ۱۶ درصد در خط ساحلی استان های شمالی و ۷۰۹ سازه معادل ۸۴ درصد در خط ساحلی استان های جنوبی و جزایر واقع شده است؛ همچنین ۷۳ درصد سازه ها تحت مالکیت ارگان های دولتی و ۲۷ درصد متعلق به بخش خصوصی است.

 خلیلی بیان کرد: با توجه به استقرار ۲ دستگاه جایروپلن(هواچرخ) سازمانی در فرودگاه های بوشهر و رشت، بخشی از بازدیدها توسط این جایروپلن ها در خط ساحلی شمال و جنوب کشور به انجام رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.