| کد خبر: 259329 |

◄ 73 میلیون تن کالا در بنادر ایران تخلیه و بارگیری شده است

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی چهار ماهه نخست سال جاری، معادل ۷۳ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۹ ثبت شد.

تین نیوز

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۸ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۱۴ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۱۵ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۹۷ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۲۴ میلیون و ۳۲ هزار و ۶۶۱ تن بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی چهار ماهه نخست سال جاری، معادل ۲۵ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۵۱ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۲۳ میلیون و ۳۱ هزار و ۴۰۷ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۴۸ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۴۵۸ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۹ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی طی مدت مذکور نسبت به چهار ماهه نخست سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

رشد ۷ و ۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در ۴ ماهه نخست سال جاری

مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲، معادل ۳۴ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۶۵ تن و جمع تخلیه وبارگیری کالاهای غیرنفتی ۳۸ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴ تن ثبت شده است. همچنین مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۷۳ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۹ تن بوده که حاکی از رشد ۷ درصدی در بخش تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی و نیز رشد ۲ درصدی در بخش تخلیه وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رشد ۳ درصدی تخلیه و بارگیری در عملیات کانتینری در ۴ ماه اول امسال

تخلیه و بارگیری در بخش عملیات کانتینری نیز طی چهار ماه نخست امسال، معادل ۸۷۱ هزار و ۱۳۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری ۸۴۹ هزار و ۵۲۷ TEU طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی را نشان می دهد.

۱۳ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شد 

مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در چهار ماهه نخست سال جاری به بیش از ١٣ میلیون و ٣٧٩ تن رسید.

داود چگنی، سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بازه زمانی یاد شده به بیش از پنج میلیون و ۶٠١ تن رسیده است ادامه داد: همچنین بارگیری کالاهای غیرنفتی در این مجتمع بزرگ بندری به ٢ میلیون و ۶٧٠هزار تن رسیده است که رشد ١٣ درصدی را نسبت به مدت مشابه گذشته نشان می دهد.

 چگنی یادآور شد: رویه گمرکی کابوتاژ از ۵٧ هزار  و ٢۵۴ تن در سال گذشته به ١٢٨ هزار و ٨٢٠ تن در سال جاری رسیده که حاکی از رشد ١٢۵ درصدی است.

به گفته وی در زمینه صادرات نیز طی این مدت از ٢ میلیون و ٣۴٩ تن در سال ۱۴۰۱ به ٢ میلیون و ٧۴٠ هزار تن در سال جاری رسیده است که نشان دهنده رشد ١٧درصدی است.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اضافه کرد: تخلیه و بارگیری کالاهای گروه مواد معدنی و شیمیایی از یک میلیون و ٧٢٨ تن در سال ۱۴۰۱ به ٢ میلیون و ٣٢٨ تن در سال ۱۴۰۲ رسیده است که رشد ٣۵ درصدی در این زمینه را نشان می دهد.

چگنی یادآورشد: همچنین رویه های گمرکی صادرات، کابوتاژ و واردات در این گروه کالایی نیز به ترتیب ۴٢ درصد، ٢٧ درصد و ١٣ درصد رشد داشته اند.

یادآور می شود بیش از  ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می شود. همچنین بر اساس این گزارش، ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می شود که در تأمین امنیت غذایی کشور تأثیر مستقیمی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.