| کد خبر: 257461 |

۳ میلیون مسافر در بنادر کشور جابجا شد/ تخلیه و بارگیری ۱۲ میلیون تن کالا

عملکرد یک ماهه بنادر کشور در فروردین امسال نشان می دهد، در بنادر کشور ۳ میلیون مسافر جابه جا، ۱۲ میلیون تن کالا در بنادر تجاری کشور تخلیه و بارگیری و ۱۷۲ هزارTEU عملیات کانتینری انجام شده است.

تین نیوز

عملکرد یک ماهه بنادر کشور در فروردین امسال نشان می دهد، در بنادر کشور ۳ میلیون مسافر جابه جا، ۱۲ میلیون تن کالا در بنادر تجاری کشور تخلیه و بارگیری و ۱۷۲ هزارTEU عملیات کانتینری انجام شده است.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس گزارش تدوین شده توسط معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، عملکرد تخلیه و بارگیری بنادر تجاری، عملیات کانتینری بنادر، و جابه جایی مسافر در یک ماه نخست امسال اعلام شد.

تخلیه و بارگیری ۱۲ میلیون تن کالا در بنادر تجاری کشور در فروردین امسال

بر اساس آمار ارایه شده، عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور در یک ماهه سال ۱۴۰۲، به میزان ۱۲ میلیون تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۳ میلیون تن) ۸ درصد کاهش داشته است. با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری مشخص می شود که بیشترین میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری در یک ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۱۳ میلیون تن ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد یکماهه سال ۱۴۰۲ با مدت مشابه سال ۱۳۹۶  ، کاهش ۸  درصدی را نشان می دهد. 

عملیات کانتینری ۱۷۲ هزارTEU طی فروردین سال جاری

این گزارش در خصوص عملیات کانتینری بنادر در یکماهه سال ۱۴۰۱ حاکی از عملیات کانتینری به میزان ۱۷۲ هزارTEU است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۷۷  هزارTEU  ) ۳ درصد کاهش داشته است.

بررسی روند ۱۰ ساله عملیات کانتینری بنادر نشان می دهد که بیشترین میزان عملیات کانتینری بنادر در۱ ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۲۵۶ هزار TEU ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۱ ماهه سال ۱۴۰۲ با مدت مشابه سال ۱۳۹۶  ، کاهش ۳۳  درصدی را نشان می دهد.

جابه جایی ۳ میلیون مسافر در بنادر کشور در فروردین

این گزارش نشان می دهد، جابه جایی مسافر (ورودی- خروجی) تعداد مسافر ورودی و خروجی از بنادر در ۱ ماهه سال ۱۴۰۲، به میزان ۳ میلیون نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون نفر) تغییری نداشته است. با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات جابه جایی مسافر مشخص می شود که بیشترین میزان عملیات جابه جایی مسافر در یکماهه سال ۱۴۰۱ و به میزان ۳ میلیون نفر ثبت شده است که همانگونه که اشاره شد مقایسه عملکرد ۱ ماهه سال ۱۴۰۲ با مدت مشابه سال ۱۴۰۱  ، تغییر محسوسی را نشان نمی دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.