| کد خبر: 253766 |

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

۲ فروند کشتی نوساز داخلی در بندرعباس به‌ آب انداخته شد

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: آزمون های دریانوردی دو فروند لندینگ کرافت نوساز ۸۰۰ تنی ساخت صنایع داخلی کشور در یکی از شرکت های کشتی سازی بندرعباس به اتمام رسید و این شناورها به آب اندازی شدند.

تین نیوز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: آزمون های دریانوردی دو فروند لندینگ کرافت نوساز ۸۰۰ تنی ساخت صنایع داخلی کشور در یکی از شرکت های کشتی سازی بندرعباس به اتمام رسید و این شناورها به آب اندازی شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسماعیل مکی زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان  اظهارکرد: در روزهای پایانی سال، آزمون های دریانوردی دو فروند لندینگ کرافت نوساز ۸۰۰ تنی ساخت صنایع داخلی کشور با حضور و نظارت کارشناسان اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها و موسسات رده بندی داخلی با موفقیت انجام  شد.

 به گفته وی، این دو شناور مشابه هم به طول سرتاسری ۵۳ متر، ۱۴,۵۰متر عرض و دارای ۲.۲۵ متر آبخور بوده که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تکمیل و نصب تجهیزات در یکی از شرکت های شناور سازی داخلی و به شکل کاملاً بومی بدست  متخصصان و کارشناسان داخلی ساخته  شده است. 

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مشخصات فنی این دو فروند شناور نیز گفت: این شناورها هریک دارای ۲ دستگاه موتور اصلی ۸۳۰ اسب بخار و سرعت ۱۰ گره دریایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی پس از صدور گواهینامه های فنی، ایمنی و دریایی مجاز به تردد و بهره برداری با پرچم کشور خواهد بود. 

مکی زاده خاطرنشان کرد: چهار فروند شناور لندینگ کرافت دیگر نیز با ابعاد متفاوت در شناور سازی های بخش خصوصی شهرستان بندرعباس در حال ساخت است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، گفتنی است؛ ۲ فروند کشتی خدماتی ۴۰ متری با ۱۰ متر عرض ساخت صنایع کشتی سازی بندرعباس نیز در ایام دهه فجر امسال به آب اندازی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.