| کد خبر: 244503 |

◄ ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز است

در حال حاضر برای توسعه و نوسازی ناوگان به ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز است تا تجارت دریایی کشور پویا شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد یکی از نیازهای جدی بخش کشتیرانی کشور را نوسازی و توسعه ناوگان دانست و گفت: در حال حاضر برای توسعه و نوسازی ناوگان به ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز است تا تجارت دریایی کشور پویا شود. اما کشتیرانی ملی یکی از ابزارها و مؤلفه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید نسبت به توسعه آن اقدام کرد.

به گزارش تین نیوز، با بیان اینکه کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد شده است، گفت: این کشتی در حال حرکت به سمت کشتی خارجی برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی است.

او با اشاره به دزدی‌های دریایی طی سال‌های اخیر و حضورمقتدرانه نیروهای دریایی سپاه و ارتش در جهت رفع این مساله تاکید داشت: در حال حاضر نیروهای نظامی دریایی کشور امنیت تمام شناورهای داخلی و خارجی را تأمین می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نیروی دریایی ارتش با کج‌خلقی دریایی مقابله می‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دریانوردان ایرانی در سال‌های گذشته تحت تحریم‌ها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه داده‌اند. در کشور به ۵ هزار نیروی افسر در بخش کشتیرانی نیاز هست، با توسعه بخش آموزش باید برای رفع نیاز نیروی انسانی متخصص اقدام شود.

صفایی به بازیابی کریدور شمال- جنوب با توجه به نیاز در همکاری با روسیه، گفت: به همین منظور در دریای خزر باید ناوگان در بخش‌های مختلف به ویژه کشتی‌های رو- رو افزایش ظرفیت پیدا کند چرا که بخش زیادی از تجارت دریایی به توسعه این ناوگان منوط می‌شود

صفایی با بیان اینکه هر دریانوردی برای حضور در حوزه دریایی باید از دانشگاه به این بخش راه پیدا کند، گفت: با وجود ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌هی در بخش آموزش عالی کشورمان متاسفانه تعداد پذیرفته شدگان در رشته های دریانوردی قبل توجه نیست چراکه از ظرفیت‌ اموزشی برای تربیت دریانوردان جوان به خوبی استفاده نمی‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.