| کد خبر: 243722 |

◄ اقتصاد دریا پایه مورد توجه دولت سیزدهم

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اقتصاد دریا پایه مورد توجه دولت سیزدهم است، گفت: مسئولان و مردم باید در این زمینه کمک کنند تا از ظرفیت موجود استفاده بهینه کنیم.

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اقتصاد دریا پایه مورد توجه دولت سیزدهم است، گفت: مسئولان و مردم باید در این زمینه کمک کنند تا از ظرفیت موجود استفاده بهینه کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا الهیار در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، با اشاره به قدمت دیرینه مجتمع بندری انزلی اظهار کرد: مجتمع بندری انزلی به عنوان یکی از پرسابقه ترین بنادر کشور، نقش آفرینی خوبی داشته است.

وی افزود: سه بندر مهم تجاری در گیلان داریم و یک بندر تفریحی، گردشگری و مسافری در چمخاله نیز در حال ساخت است امیدواریم این بنادر در راستای تعاملات و همکاری هر چه بیشتر رشد و توسعه اقتصاد دریا محور را به همراه داشته باشند.

الهیار با بیان اینکه اقتصاد دریا پایه مورد توجه دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: مسئولان و مردم باید در این زمینه کمک کنند تا از ظرفیت موجود استفاده بهینه کنیم.

عضو هیئت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در مراحل نهایی است که این امر موجب می شود بتوانیم از ظرفیت بنادر استفاده بهینه داشته باشیم و شاید اگر به خوبی بهره برداری شود نیاز به اقتصاد مبتنی بر نفت کمتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان دریایی و استفاده از کشتی های رو-رو مورد توجه است، افزود: بنادر استان گیلان به خصوص بندرانزلی شاهراه ترانزیتی منطقه محسوب می شود و با توجه به طرح جامع تعریف شده انتظار داریم شاهد افزایش ترانزیت و تعاملات بنادر گیلان با کشورهای منطقه باشیم.

الهیار با اشاره به نامگذاری شعار سال گفت: یکی از موضوعاتی که انتظار می‌رود بیشتر مورد توجه قرار گیرد، رویکرد دانش‌بنیان است و در همین راستا دو قرارداد برای تجهیز بندرانزلی منعقد شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: یکی از قراردادها توسط مرکز دانش بنیان داخلی برای ساخت چهار عدد لودینگ.آرم به امضا رسیده و پس از ساخت در اختیار بندرانزلی قرار می‌گیرد؛ همچنین یکی از تجهیزاتی که نیازمند خرید خارجی بودیم ریچ.استاکر بود که برای اولین بار در داخل تولید و برای انزلی خریداری می شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای تولید دانش بنیان بیش از پیش نیازمندی های کشور را در داخل تولید کرده و نیاز به خارج را به صفر برسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    اگر اقتصاد ردیا محور را دولت سیزدهم در نظ دارد !!! بزرگترین حرکت نهادینه کردن صادرات و ترانزیت و تجارت به شکل بنادر جنوبی و در ارتباط با کشورهای عربی (خصوصا امارات !!) در دریای خزر و برای بنادر شمالی است !!! ارتباط تجاری به شکل صادرات به بنادر آذربایجان و قزاقستان !! دپوی کالا در بنادر این کشورها در دریای خزر !! تاسیس شرکت در این کشورها و سپس صادرات کالا ایرانی از این کشورها به اروپا و پین و شرق آسیا !!! می تواند هدف گسترش بنادر مورد نظر دولت سیزدهم را کاملا محقق کند !!! ایران و امارات سالانه بیش از 11 میلیارد دلار تبادل تجاری دارند و کشورهای قزاقستان و آذربایجان به لطف جنگ روسیه !!! گسترش وسیعی در حجم بار عبوری از این کشورهای از چین به اروپا و بالعکس را شاهد هستند !! ایران با استفاده از مدل صادرات در امارات و شبکه ریلی ترانس خزر !!! می تواند صادرات خودش را به اروپا و چین به طرز قابل توجهی افزایش دهد !!! صرفا باید توجه داشت که بنادر جنوبی کشور بیش از 200 میلیون تن ظرفیت دپوی بار دارند و ایران دارای انوواع کشتی در جنوب است !!!! در حالی که بنادر شمالی سرجمع 30 میلیون تن ظرفیت دپوی بار دارند و ناوگان کشتی های ایران در این دریا اصولا کوچک است برای رسیدن به حجم بالا صادرات و ترانزیت !!! پس در هر دو زمینه نیازمند گسترش بسیار بالایی هستیم !!!!