| کد خبر: 238479 |

◄ نحوه جابجایی گنتری کرین در بندر شهید رجایی

مقدمات این عملیات و انجام محاسبات مربوط به روش های انجام کار از 6 ماه پیش کلید خورد و در دوره زمانی کمتر از 2 ماه اخیر نیز عملیات جابجایی جرثقیل ها طی یک کار شبانه روزی فشرده آغاز شد.

تین نیوز

آبان ماه سال 1397 در یک عملیات شبانه روزی، تعدادی گنتری کرین (جرثقیل دروازه ای) که ابر سازه هایی برای تخلیه و بارگیری کانتینر روی شناور هستند، در بندر شهید رجایی جابجا شد.

به گزارش تین نیوز، در آن زمان محمدرضا الهیار عضو هیئت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی وقت سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مقدمات این عملیات و انجام محاسبات مربوط به روش های انجام کار از 6 ماه پیش کلید خورد و در دوره زمانی کمتر از 2 ماه اخیر نیز عملیات جابجایی جرثقیل ها طی یک کار شبانه روزی فشرده آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

کانتینری‌ کردن و حمل ترکیبی

وی افزود: با توجه به اینکه این گنتری کرین ها هم از نظر جثه و هم از نظر وزن، ابر سازه محسوب می شوند، جابجایی آنها در یک شرایط آب و هوایی خاص، پایش وضعیت جزر و مد و حتی بحث های مربوط به سازه اسکله ها مدنظر قرار گرفت تا در نقاطی که این سازه ها از روی کشتی به ساحل منتقل می شوند، سازه های زیر سطح اسکله دچار کمترین تنش و اضافه بار مواجه شود.

فیلم پیوست که در شبکه های اجتماعی منتشر شده نحوه جابجایی گنتری کرین ها از اسکله ۲۸ به اسکله ۲۰ دریایی بندر رجایی را نشان می دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.