| کد خبر: 242596 |

◄ بکارگیری امضای الکترونیکی در سامانه‏‌های عملیاتی و اسناد تجاری در بنادر

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر از اجرایی شدن امضای الکترونیکی، از آغاز سال جدید در سامانه‌‌های عملیاتی و اسناد تجاری خبر داد و آن را گام بزرگی در راستای اجرای قانون تجارت الکترونیک و توسعه دولت الکترونیک برشمرد.

تین نیوز

علیرضا قربانی با بیان اینکه امضای الکترونیکی، امضای دیجیتال و یا گواهی الکترونیکی، همان شناسه دیجیتال موجودیی مانند فرد، نرم افزار، سازمان، و ... در تعاملات الکترونیکی است، افزود: همان گونه که در تعاملات غیر الکترونیکی، کارت ملی یا شناسنامه، شناسه یک فرد محسوب می‌شود، در گواهی تعاملات الکترونیکی، گواهی الکترونیکی شناسه فرد قلمداد می‌شود.

به گزارش تین نیوز، به گفته مدیرکل فنآوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان در راستای اجرای تکالیف قانونی در حوزه تجارت و دولت الکترونیک، با اجرای امضای الکترونیکی، تبادل اسناد الکترونیکی و ارتقای سطح امنیت و اصالت سنجی داده و اسناد، نسبت به کاهش و حذف جعل مدارک و هویت اقدام کرده است.

وی گفت: برخلاف امضای دستی که همیشه ثابت است امضای دیجیتال هر سند برای آن سند منحصر به فرد است.

قربانی با اشاره به کاهش هزینه‌ها ناشی از به کارگیری امضای الکترونیکی، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی علاوه بر فراهم کردن زیرساخت و تجهیزات سخت افزاری لازم نسبت به دریافت مجوز مرکز صدور امضای دیجیتال از مرکز توسعه تجارت وزارت صمت اقدام کرده و مرکز یادشده را در ساختمان ستاد مرکزی راه اندازی کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.