| کد خبر: 239973 |

مازندران مجوز خرید دو فروند شناور رورو را دریافت کرد

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: برای تکمیل زنجیره صادرات دریایی در استان مجوز خرید دو فروند شناور رورو برای استان مازندران صادر شده است که برای خرید آن نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

تین نیوز

محمد تقی انزان‌پور روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه افزایش صادرات از بنادر مازندران نیازمند ملزوماتی است ،  افزود : برای صادرات دریایی زنجبره‌ای از نهادها نیاز است که سازمان بنادر یکی از آنها است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی با تاکید بر این که بنادر مازندران این آمادگی را دارند که محصولات را از طریق دریا به کشورهای همسایه صادر کنند، ادامه داد: متاسفانه با وجود آمادگی بنادر، صادرکنندگان به مسیر زمینی عادت کرده اند و بیشترشان حاضر به امتحان مسیر دریایی نیستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران وجود بعضی مشکلات را علت بی رغبتی صادر کنندگان از مسیر دریایی دانست و توضیح داد : به عنوان مثال باید حمل‌کننده‌هایی از بندر مقصد تا بازار فروش وجود داشته باشد تا بتواند این محصولات را در بازار تحویل دهد که نداریم و به همین علت تمایل  صادرکنندگان برای استفاده از مسیر دریایی پایین است.

وی افزود که با راه اندازی شناور رورو مشکل حمل کننده از دریا تا جاده حل خواهد شد چرا که کامیون های حمل بار به وسیله این شناورها حمل و در بندر بر روی کشتی قرار داده می شوند تا کالا را به بازار مقصد صادراتی برسانند .

شناورهای رورو که برای حمل خودرو و سایر محموله های طراحی شده اند ، دارای چرخ هستندن. این شناورها دارای پل های متحرکی هستند که امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری به داخل کشتی را فراهم می سازند. شناورها رو رو البته با کشتی های خودروبر تفاوت دارند.

انزان پور با تاکید بر اینکه با خرید شناور رو رو میزان صادرات دریایی استان افزایش چشمگیری خواهد یافت ، گفت : در حال حاضر برای خرید دو شناوری که مجوزش را گرفته ایم ، نیازمند ورود سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم.

وی افزود که سازمان بنادر هم به بخش خصوصی برای خرید این شناو رها تسهیلات ویژه کم بهره از محل وجوه‌ات اداره شده پرداخت خواهد کرد.

این مسوول  گفت: تاکنون دو سرمایه گذار برای خرید شناور های رورو مراجعه کرده اند که اگر بتوانند فرآیندهای مربوطه را طی کنند منتهی به خرید کشتی خواهد شد.

مازندران مجوز خرید دو فروند شناور رورو را دریافت کرد

تیر ماه ۱۴۰۱ ؛ زمان افتتاح برج دریایی بندر فریدونکنار

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران همچنین در این نشست از بهره برداری برج دریایی فریدونکنار در تیر ماه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت : ساختمان برج  کنترل دریایی در هشت طبقه و با ارتفاع ۳۲ متر در حال ساخت است که تاکنون بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود : ساختمان برج بیش از یکهزار و ۷۸۰ مترمربع مساحت دارد که برآورد اولیه هزینه ساخت آن ۱۵میلیارد تومان بوده است ولی تاکنون سازمان بنادر حدود ۲۳  میلیارد تومان برای آن هزینه کرده است .

انزان پور افتتاح برج دریایی بندر فریدونکنار را در رونق  صید و صیادی منطقه هم موثر دانست و گفت : با بهره برداری از این برج ما می توانیم وضعیت آب و هوایی و جوی را در کنار کنترل تردد شناورهای صیادی و تجاری مخابره کنیم که سبب ارتقاء ایمنی دریانوردی منطقه خواهد شد  .

راه اندازی بندر فریدونکنار در سال۱۳۶۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در سال ۱۳۸۶ و همزمان با  شهرستان شدن فریدونکنار ، ساخت آن پایان یافت و پس از آن تحت نظارت سازمان بنادر و دریانوردی کشور به بخش خصوصی واگذار شد .

این بندر با وسعت بیش از ۵۰ هکتار ، نخستین بندر خصوصی شمال کشور است و با راه اندازی آن مبادلات بازرگانی و تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر امکانپذیر شده است . فعالیت این بندر چند منظوره در زمینه تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی، غلات و کالاهای عمومی است که با دو پست اسکله سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه حدود ۷۰۰ هزار تن کالا را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.