| کد خبر: 232721 |

در کشور هیچ مجموعه ای توانمندی ایزوایکو را در ساخت و تعمیر کشتی ندارد

نفتکش ARK۳ متعلق به شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران (NITC) جهت انجام تعمیرات وارد درای داک مجموعه ایزایکو شد.

تین نیوز

نفتکش ARK۳ متعلق به شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران (NITC) جهت انجام تعمیرات وارد درای داک مجموعه ایزایکو شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: این شناور دارای ابعادی به طول ۲۴۸ متر، عرض ۴۳ متر، ارتفاع ۱۹ متر و وزن ۵۶ هزار تن امروز یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ جهت تعمیرات اساسی به دست نیروهای متخصص در مجموعه ایزوایکو سپرده شد.

حمید رضائیان اصل افزود: تداوم این‌گونه تعمیرات می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شود از همین رو نقش ایزوایکو به‌عنوان یک صنعت استراتژیک و پشتیبان در این میان بسیار حائز اهمیت بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه در کشور هیچ مجموعه ای توانمندی ایزوایکو را در ساخت و تعمیرکشتی ندارد، خاطرنشان کرد: این مجتمع می تواند هر نوع کشتی در هر اندازه ای که مورد نیاز بخش‌های مختلف کشور باشد را به صورت کامل طراحی کند و بسازد.

رضائیان اصل بیان کرد: تمام مراحل طراحی، ساخت، تعمیرات و به آب اندازی شناورها، توسط متخصصان داخلی انجام می شود پس بی‌راه نیست اگر بگوییم که باورمندی، اعتماد و توجه به نیروهای متخصص داخلی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که می‌تواند کشور را در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی به‌پیش براند.

به گزارش ایسنا، مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده است که مجموعه های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است. ایزوایکو تلاش میکند در افق ۱۴۰۴، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی سازی، سکوسازی، ترمینال های نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.