| کد خبر: 230997 |

طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس درحال انجام است

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس برای ارائه خدمات هرچه بهتر به بخش خصوصی در حال انجام است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس برای ارائه خدمات هرچه بهتر به بخش خصوصی در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی ران هدف از اجرای این طرح مطالعاتی را ساماندهی و افزایش بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت‌های اسکله و سایت‌های نفتی در بندرخلیج فارس بیان کرد.

وی ایجاد بستری مناسب برای خدمات بهتر به بخش‌های خصوصی در واردات و صادرات فرآورده‌های نفتی بر اساس استانداردهای معتبر را از دیگر اهداف پروژه یاد شده برشمرد.

به گفته محمدی کرجی ران با احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس علاوه بر افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی، بهره‌روری از اسکله‌ها نیز افزایش یافته و به تبع آن شاهد کاهش ماندگاری شناورها در لنگرگاه خواهیم بود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: با اتصال تمامى شرکت‌های سرمایه گذار به محوطه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی انتقال فرآورده‌های متنوع سبک و سنگین نیز از طریق ریل به مخازن مستقر در بندر خلیج فارس امکان‌پذیر خواهد شد.

وی ادامه داد: با ساماندهی و احداث خطوط جدید امکان پذیرش شناورهای سایز بزرگ و اتصال آن به مخازن بندر خلیج فارس فراهم می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعتبار در نظر گرفته شده برای قرارداد مطالعه را ۱۲ میلیارد ریال و اعتبار پیش بینی شده جهت اجرای عملیات عمرانی را رقمی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در ابتدا ۱۵ شرکت به این خطوط متصل شده و بر اساس طرح، در آینده تمامی شرکت‌های سرمایه گذار نفتی واقع در بندر شهید رجایی از این خطوط بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، محمدی کرجی ران ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح امکان اتصال پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس بدون واسطه و به صورت مستقیم به مخازن نفتی موجود در بندر شهید رجایی فراهم خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.