| کد خبر: 231731 |

یگان حفاظت سازمان بنادر برای ایجاد محیطی امن بازوی اجرایی بنادر است

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی، این یگان حفاظت را بازوهای اجرایی بنادر به عنوان جبهه اقتصادی دانست که در راستای ارتقا توان عملیاتی و ایجاد محیطی امن در بنادر کشور به عنوان مهم ترین محورهای تحقق شعار سال تلاش می کند.

تین نیوز

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی، این یگان حفاظت را بازوهای اجرایی بنادر به عنوان جبهه اقتصادی دانست که در راستای ارتقا توان عملیاتی و ایجاد محیطی امن در بنادر کشور به عنوان مهم ترین محورهای تحقق شعار سال تلاش می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ جعفر اطمانی روز یکشنبه که با هدف نظارت ستادی و بازدید میدانی از عملکرد یگان حفاظت بنادر شرق استان هرمزگان به منظور ارزیابی توان عملیاتی، احراز آمادگی نیروها به هرمزگان سفر کرده است با حضور در یادمان شهدای گمنام در بندر شهیدرجایی اظهارداشت: امنیت یک محصول اجتماعی است و این یگان به  دنبال ایجاد امنیت به صورت مشارکت اجتماعی توسط کلیه آحاد فعال در سطح بنادر است.

وی ادامه داد: یگان حفاظت سازمان بنادر یگانی هوشمند، پاسخگو، عملیاتی و در همه عرصه ها جهت برقراری نظم و امنیت و ایجاد محیط امن اقتصادی حضور فعال و چشمگیر دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: امنیت به صورت شرکت محور در سطح بنادر هدف دیگر این یگان است و در راستای حفظ جایگاه یگان و ارتقا سطح دانش و مهارت انتظامی کارکنان آخرین تجهیزات حفاظتی، انفرادی بروز خریداری و در اختیار یگان ها قرار داده شده است.

اطمانی گفت: بررسی و تایید ساختار یگان در معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور و ارسال به سازمان اداری و استخدامی کشور جهت سیر مراحل تصویب جدول نیروی انسانی، افزایش سهمیه استحقاقی البسه کارکنان یگان های بنادر جنوبی کشور، اختصاص البسه ورزشی مختص کارکنان یگان، تجهیز یگان به ناوگان خودرویی و موتوری از دیگر اهداف سال جاری این یگان است.

 وی افزود: هم راستا با برنامه های حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی جهت تحقق شعار سال محورهای سه گانه ارتقا توان عملیاتی، تولید امنیت و ایجاد محیطی امن در حوزه های استحفاظی تبیین و در دستور کار قرار دارد.

این مسوول با اشاره به جایگاه بنادر در سپهر اقتصادی کشور، لازمه سهولت در همه حوزهای صادرات، واردات، ترانزیت و نگهداری کالاها در پایانه های بندری را در تامین نظم و امنیت دانست و تاکید کرد: نیروهای یگان حفاظت بنادر با بهره گیری از آموزش های روزآمد، انجام مانورهای ادواری، صیانت از اموال، کالاها و تاسیسات استراتژیک و راهبری را وظیفه سازمانی خود می دانند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی، صیانت از حقوق عامه را از دیگر وظایف این یگان برشمرد و خاطر نشان کرد: با استناد قانون جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در سواحل بنادر و رودخانه های قابل کشتیرانی دیگر مسئولیت هایی است که قانون گذار برعهده این یگان قرارداده است

وی ادامه داد: با هماهنگی و هم افزایی که با دستگاه قضایی، اداره سواحل و حقوقی سازمان وجود دارد در سال گذشته اقدامات بسیار مطلوبی در این زمینه صورت گرفت که استمرار اجرای قانون و برخورد بدون اغماض با افراد خاطی برای سال جاری نیز در صورت احصا گزارشات در دستور کار قراردارد.

اطمانی به حضور مستمر نیروهای یگان حفاظت در اوج روزهای اپیدمی ویروس کرونا در همه حوزه ها اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بخش های مختلف بر اساس برنامه با کمترین نیرو در محل کار حاضر می شدند، پرسنل یگان حفاظت به صورت ۲۴ ساعته با رعایت اقدامات بهداشتی و مراقبتی به انجام وظیفه پرداخته و در این مسیر دو نفر از نیروهای خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست داد.

وی، ایجاد انگیزه، اقدامات تشویقی  و فراهم نمودن  هرآنچه مورد نیاز برای پیشگیری همکاران یگان حفاظت از ابتلا به ویروس کرونا بوده از سوی مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی را قابل تقدیر دانست و نیروی یگان حفاظت را حافظ و پاسدار بین المال و نیروی مقتدر در مواجهه با افراد هنجارشکن دانست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.