| کد خبر: 136766 |

جا به جایی 81 هزار مسافر دریایی در بنادر غرب هرمزگان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: 81 هزار و 715 مسافر در سه ماهه نخست امسال در مسیرهای دریایی غرب هرمزگان جا به جا شدند.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: 81 هزار و 715 مسافر در سه ماهه نخست امسال در مسیرهای دریایی غرب هرمزگان جا به جا شدند.

محمود صابری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: جابه جایی 20 هزار و 785 مسافر از بندرلنگه و 60 هزار و 970 مسافر از بندر چارک و آفتاب انجام شد.
وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را یکهزار و 250 فروند اعلام کرد وگفت: از این تعداد، 123 فروند شناور بالای هزار تن و یکهزار و 128 فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اظهارکرد: همچنین در بهار امسال، 2 میلیون و 176 هزار و 996 تن کالای نفتی و 427 هزار و 776 تن کالای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است.
صابری یادآورشد: 187هزار تن کالای غیرنفتی در این مدت صادر شده که نسبت به سال گذشته 76 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون، 436TEU کانتینر در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش افزایش 243 درصدی به ثبت رسید.
این مسئول یادآورشد: ترغیب صاحبان کالا به فعالیت کانتینری و افزایش خطوط کشتیرانی با هدف جابه جایی کانتینر از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش عملکرد کانتینری در این بندر بوده است.
مدیریت بنادرغرب هرمزگان به مرکزیت بندرلنگه با چهار بندر زیرمجموعه به نام های آفتاب، چارک، لاوان و سیری در180 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
این مدیریت با نظارت بر هفت بندر تجاری و مسافری درغرب هرمزگان علاوه بر ترانزیت کالا وجابه جایی مسافر به مقصد تعدادی ازجزایر این استان و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کابوتاژ را نیز برعهده دارد.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.