| کد خبر: 231250 |

تدوین تعرفه‌های‌ دریایی و بندری با روش‌های جدید

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در تدوین تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری در سال ۱۴۰۰ ارائه تخفیفات هدفمند به فعالان بندری از قبیل خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و سرمایه گذاران مدنظر قرار گرفته است.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در تدوین تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری در سال ۱۴۰۰ ارائه تخفیفات هدفمند به فعالان بندری از قبیل خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و سرمایه گذاران مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری درباره تعرفه های خدمات بندری در سال ۱۴۰۰ و اینکه چه مسائل و مواردی در تدوین این تعرفه های مدنظر قرار گرفته است؟ اظهار داشت: در خصوص ویژگی های تعرفه خدمات بندری در سال ۱۴۰۰، اقدامات لازم از سوی اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است و همچنین با برگزاری جلسه با فعالان اقتصادی و سازمان های ذی ربط در این خصوص از جمله انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، اتحادیه مالکان کشتی، انجمن پایانه داران ایران و...ضمن اخذ نظرات ارائه شده، تدوین تعرفه ها انجام شده است.

وی ادامه داد: اقدام مهم دیگری که مدنظر قرار گرفت، اخذ نظر پیشنهادی بنادر و انجام اصلاحات لازم در ردیف های تعرفه ای در راستای شفاف سازی بوده است.

بازنگری کتابچه تعرفه های خدمات دریایی و بندری

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بازنگری کتابچه تعرفه های خدمات دریایی و بندری در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: ارائه تخفیفات متعدد و هدفمند به فعالان در حوزه بنادر از قبیل خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و سرمایه گذاران از دیگر راهبردهای موثر در تدوین تعرفه های سال ۱۴۰۰ است.

راهبردهای جدید در تدوین تعرفه ها

کوهساری با اشاره راهبردهای جدید در تدوین تعرفه ها در سال جاری، ادامه داد: مواردی از قبیل کاهش هزینه خطوط کشتیرانی ایرانی در شرایط تحریم، تقویت ناوگان سنتی و کاهش هزینه آنها، حمایت از فعالیت های جدید در حوزه بنادر از جمله حمایت از فعالیت کشتیرانی رو-رو در بنادر شمالی و غیره مدنظر است.

به گفته وی، در مجموع می توان اعلام کرد که در تدوین تعرفه های خدمات امور دریایی و بندری سال ۱۴۰۰ از جمله ارائه الگوهای جدید تعرفه گذاری در این سال، ایجاد تسهیلات لازم در خصوص اجرای تعرفه از ابتدای سال ۱۴۰۰، اصلاح هدفمند تخفیفات مورد نظر کالا و کشتی به ذی نفعان اصلی، مورد توجه قرار گرفته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: انجام اقدامات مربوطه موجب می شود علاوه بر افزایش بازدهی اقتصادی برای فعالان اقتصادی نیازهای سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه تحت پوشش قرار گیرد.

کوهساری افزود: به طور حتم قیمت گذاری بهینه خدمات بندری و دریایی موجب ارتقا عملیات تخلیه و بارگیری و پهلودهی امن را برای شناورها به دنبال خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.