| کد خبر: 224526 |

سازه اسکان خدمه بر روی کشتی غول‌پیکر افرامکس نصب می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سازه محل زیست خدمه نفتکش ۱۱۳ هزارتنی افرامکس ۲ پس از آماده شدن در جزیره صدرا بر روی شناور نصب می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سازه محل زیست خدمه نفتکش ۱۱۳ هزارتنی افرامکس ۲ پس از آماده شدن در جزیره صدرا بر روی شناور نصب می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی بوشهر، سیاوش ارجمندزاده گفت: عملیات به آب اندازی و پهلو دهی نفتکش ۱۱۳ هزار تنی افرامکس ۲ با مشارکت پنج یدک کش و دو شناور توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شد.

ارجمندزاده افزود: این عملیات در مدت سه ساعت و با مشارکت چهار یدکش پرقدرت و یک یدکش معمولی و همچنین دو شناور طناب گیر جهت ایمنی بیشتر زیر نظر یک تیم راهنمای کارآمد صورت گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص این کشتی پهن پیکر عنوان کرد: کشتی نفتکش افرامکس ۲ دارای ۲۵۰ متر طول ،۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاع و ۱۴.۸ متر آبخور است که پس از خارج سازی از داک شرکت صدرا به اسکله s۱ این مجموعه پهلو دهی داده شد.

وی تاکید کرد: یکی از پیچیدگی‌های این عملیات طول کشتی مورد نظر بود که در زمان خارج سازی از داک و چرخش در عمق کم به سمت اسکله مورد نظر با فاصله پنج متر از دیواره داک جزیره صدرا به صورت ایمن خارج سازی و چرخش داده شد.

ارجمند اضافه کرد: از دیگر پیچیدگی این عملیات عمق کم آبخور کشتی در زمان خارج سازی و پهلودهی بود که به دلیل مساحت بادگیر کشتی و متأثر بودن آن از وزش باد، تیم ارزیابی و عملیاتی ساعتی را که کمترین حجم شدت باد را داشته باشد جهت این مهم لحاظ نمودند

وی بیان کرد: در آینده نیز عملیات دریایی دیگری در خصوص نصب سازه محل زیست خدمه این کشتی انجام خواهد شد که پس از آماده شدن در جزیره صدرا بر روی شناور نصب می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.