| کد خبر: 195560 |

چرا حرکت کشتی بوشهر-قطر به تعویق افتاد؟

مشکلاتی برای سوخت این کشتی به وجود آمد و در درجه دوم می‌خواستیم مسافر را هم به صورت همزمان به این سفر برسانیم و قرار بود آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری این کار را انجام دهند و نسبت به فروش آن اقدام کنند.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: به دلیل بالا بودن تعرفه و انجام مراحل اداری، حرکت کشتی مسافری باری بوشهر- قطر به تعویق افتاده است، اما با توجه به مذاکرات صورت گرفته تا قبل از مهرماه اولین سفر این کشتی انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، براساس آخرین اخبار منتشر شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، قرار بود دوم شهریور ماه امسال، نخستین کشتی بوشهر-قطر حرکت خود را آغاز کند و ۱۶۰۰ نفر مسافر و حدود ۲۰۰۰ تن بار کانتینری ایران به مقصد بندر دوحه ببرد.

اما این اتفاق نیفتاد و هفته گذشته سیاوش ارجمند زاده، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درباره علت تاخیر در حرکت این کشتی گفت: مشکلاتی برای سوخت این کشتی به وجود آمد و در درجه دوم می خواستیم مسافر را هم به صورت هم زمان به این سفر برسانیم و قرار بود آژانس های مسافرتی و تورهای گردشگری این کار را انجام دهند و نسبت به فروش آن اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول، قرار بود در همان هفته نخست شهریورماه این کشتی نخستین سفرش را آغاز کند. اما پس از آن که حرکت این کشتی به تعویق افتاد و در پی پیگیری های مخاطبان، دوباره به سراغ ارجمندزاده رفتیم که این گونه پاسخ داد: هماهنگی های لازم در راستای فراهم کردن امکانات بندری و بسترهای سفر دریایی انجام شده است اما از آن جا که تعرفه بندر دوحه بسیار بالاتر از بندر الرویس و دیگر بنادر قطر است که تجار از آن ها برای تجارتشان استفاده می کنند، فعلا ارسال بار به آن جا متوقف شد و باید ببینیم که مذاکرات بخش خصوصی در این زمینه به کجا می رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که اگر خط کشتیرانی باری بین این دو بندر منتفی شود، آیا مسافران می توانند از آن برای سفر به قطر استفاده کنند؟ اعلام کرد: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما در حال حاضر باید آژانس های مسافرتی و گردشگری هماهنگی های لازم را برای سفر متقاضیان از طریق این کشتی و بندر دوحه انجام دهند تا مشکلی برای ایرانی ها به وجود نیاید.

وی اظهار کرد: در آینده ممکن است کشتی های گوناگون مقاصد مختلفی به قطر داشته باشیم که مستلزم استقبال مردم و تجار از این روش صادراتی است. البته هم اکنون آن ها از شناورهای کوچک تر لندینگ کرافت استفاده کرده و بارهایشان را از طریق بندر الرویس قطر که تعرفه پایین تری دارد می فرستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.