| کد خبر: 219568 |

جهانگیری از روند طرح توسعه بندر شهید رجایی بازدید کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با حضور در بندر شهید رجایی، از فاز سوم طرح توسعه این مجتمع بندری بازدید و روند اجرای این طرح مهم اقتصادی و راهبردی در استان هرمزگان را بررسی کرد.

تین نیوز

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با حضور در بندر شهید رجایی، از فاز سوم طرح توسعه این مجتمع بندری بازدید و روند اجرای این طرح مهم اقتصادی و راهبردی در استان هرمزگان را بررسی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وزیران راه و شهرسازی و جهادکشاورزی و رییس کل بانک مرکزی جهانگیری را در این بازدید همراهی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این بازدید با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح های توسعه در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران بیان داشت: فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی اولویت دار از اواخر اردیبهشت ماه سال ۹۷ آغاز شد.

محمد راستاد ادامه داد: ارتقاء جایگاه بندر کانتینری شهیدرجایی در رقابت با سایر بنادر منطقه، افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از ۶,۳ میلیون TEU به ۸,۴ میلیون TEU برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۱۸۴۰۰ TEU و تناژ ۱۸۵۰۰۰ DWT درحال انجام است.

وی احداث سه پست اسکله به طول ۱۴۰۰ متر، لایروبی حوضچه شماره ۳ تا ترانزیت تقریبی ۱۷,۵- نسبت به CD به حجم تقریبی ۴ میلیون متر مکعب، خاکبرداری و محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی و روبنایی با سطح تقریبی ۱۱۳ هکتار و ساختمان های مورد نیاز و نیز حفاظت ساحلی و اقدامات لازم به طول تقریبی یک‌هزار و ۱۰۰ متر از هدف‌گذاری‌های اصلی برای فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی تعریف شده است.

معاون اول رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان هرمزگان قرار است ضمن بازدید از بندرشهید رجایی، مشکل ترخیص کالاهای صنعتی و اساسی باقیمانده در گمرکات این استان نیز بررسی و تعیین تکلیف کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.