| کد خبر: 218340 |

سفارش ساخت 83 فروند شناور داخلی برای سازمان بنادر

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تولیدکننده داخلی 83 فروند شناور برای کاربری های مختلف سازمان بنادر می سازد، گفت: از محل وجوه اداره شده تسهیلات ارزان قیمت خرید شناور ارائه می شود منوط به آنکه شناور مورد تقاضا، تولید داخل باشد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تولیدکننده داخلی 83 فروند شناور برای کاربری های مختلف سازمان بنادر می سازد، گفت: از محل وجوه اداره شده تسهیلات ارزان قیمت خرید شناور ارائه می شود منوط به آنکه شناور مورد تقاضا، تولید داخل باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمد راستاد بیان کرد: مهمترین پروژه‌ای که برای استفاده از صنایع دریایی داخلی در پیش داریم، ساخت 83 فروند شناور در داخل کشور برای ناوگان سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی ادامه داد: این پروژه 240 میلیون یورو ارز‌بری دارد و 55 هزار و 75 میلیارد ریال منابع ریالی دارد که صرف آن می‌شود؛ در ساخت شناورها بالاخره برخی قطعات و تجهیزات، وارداتی است که همان طور که گفته شد سهم ارزی آن 240 میلیون یورو و سهم ریالی آن 55 هزار و 75 میلیارد ریال است.

* بکارگیری شناورها در بخش‌هایی نظیر نجات دریایی و بازرسی فنی و ایمنی کشتی‌ها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره بکارگیری این شناورها اظهار کرد: بخشی از این شناورها شامل شناورهایی است که برای جست‌وجو و نجات دریایی استفاده خواهد شد، بخشی شناورهایی است که در بازرسی فنی و ایمنی کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، تعدادی شامل شناورهایی است که برای بردن راهنما روی کشتی استفاده می‌‌شود (شناور پایلوت) و بخشی هم شناورهای استقرار علائم کمک ناوبری در دریا، است.

راستاد ادامه داد: همچنین شناور یدک‌کش برای پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها به اسکله‌ها، شناورهای اطفاء حریق (آتش‌خوار) که در بنادر به کار گرفته می‌شوند و شناورهای یگان حفاظت، بخشی دیگر از این شناورهای در حال ساخت است و در مجموع 83 فروند شناور در این قرارداد توسط تولیدکننده داخل تولید می‌شود.

شناور

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از این 83 فروند شناور در این قرارداد تعدادی در حال ساخت است، تعدادی در حال طی کردن پروسه مناقصه است و بخش دیگری در مرحله ترک تشریفات مناقصه است و قراردادهای این موارد در سال جاری انجام خواهد شد و بخش زیادی از آنها به مرحله تولید خواهد رسید و به مرور این ناوگان عظیم مورد نیاز سازمان در بنادر با توان داخلی تولید خواهد شد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

* ارائه تسهیلات ارزان قیمت خرید  شناور به 2 شرط

وی درباره ارائه تسهیلات خرید شناور از سوی  به بخش خصوصی گفت: در زمینه حمایت از بخش‌ خصوصی برای ساخت شناورهای مورد نیاز آنها، با استفاده از صنایع دریایی داخلی، تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به همراه مشوق‌هایی که داریم، برای بخش خصوصی قابل استفاده است.

راستاد ادامه داد: پرداخت بخشی از سود تسهیلات توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام می شود منوط به آنکه اولا «متقاضیان خرید شناورهای تولید داخل را در دستور کار قرار دهند» ضمن آنکه «این شناورها مورد نیاز کشور باشد».

وی گفت: ‌وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک مکانیزم حمایتی از این بخش حمل و نقل و تجارت دریایی حمایت می‌کند، همچنین بدین ترتیب از گردشگری و سفرهای دریایی حمایت می‌شود، ضمن آنکه به واسطه این تسهیلات سازمان بنادر و دریانوردی صنایع دریایی هم رونق بیشتری بیابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این از جمله اقدامات مهمی است که سازمان بنادر و دریانوردی در راستای جهش تولید در کشور دنبال می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.