| کد خبر: 209378 |

◄ صادرات محموله‌های ایران با قیمت نجومی توسط کامیون‌های خارجی

در این فیلم این راننده، تردد کامیون‌های ترکیه را در آذربایجان به تصویر کشیده و عنوان می‌کند: می‌گویند مرزها بسته است. اما کامیون‌های ترکیه‌ای می‌آیند و می‌روند. اگر مرزها بسته است پس اینها اینجا چه کار می‌کنند؟

تین نیوز

به دنبال شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزها، رانندگان  فعال در بخش ترانزیت با مشکل جدیدی روبه‌رو شده‌اند که به گفته خودشان عملاً  آنان را زمین‌گیر کرده است.

این درحالی است که در این بین رانندگات ترانزیت ترکیه با قیمت‌های نجومی کار حمل کالاهای صادراتی ایران را از مرز ترکیه انجام می‌دهند.

به گفته رانندگان ترانزیت این مشکل از آنجا شکل گرفت که تا پیش از شیوع کرونا، کامیون‌های ترکیه‌ نمی‌توانستند به صورت خالی وارد ایران شوند و اقدام به بارگیری کنند ولی اکنون این کار را با ترفندی خاص انجام می‌دهند.

این مشکل تا بدانجا پیش رفت که موجب ارسال نامه مدیر عامل یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی به رئیس کل گمرک ایران برای رفع ممنوعیت تردد کامیون‌های ایرانی و امکان حمل کالا طبق قوانین، توسط این کامیون‌ها شد.

در همین زمینه فیلم پیوست را در شبکه‌های اجتماعی ارسال شده که درد دل یک راننده ترانزیت آذربایجانی را نشان می‌دهد. در این فیلم این راننده، تردد کامیون‌های ترکیه را در آذربایجان به تصویر کشیده و عنوان می‌کند: می‌گویند مرزها بسته است. اما کامیون‌های ترکیه‌ای می‌آیند و می‌روند. اگر مرزها بسته است پس اینها اینجا چه کار می‌کنند؟

یک راننده دیگر نیز در این مورد در شبکه‌های اجتمتعی نوشت: به چه دلیل کامیون‌ها ترکیه که از کشور ترکیه برای جمهوری آذربایجان بار زده‌اند، به جای برگشت از مسیر گرجستان؛ تغییر مسیر داده و از مبادی ورودی گمرک آستارا و بیله سوار وارد ایران شده و اقدام به بارگیری کالا به کشور متبوع شان می‌کنند و این در حالی است که کامیون‌های ایرانی اجازه حمل کالا های صادراتی به ترکیه را طبق دستور مقامات ترکیه ندارند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 1

    البته این کرایه برای صاحب کالا نجومی نیست چه کامیون ایرانی و چه کامیون ترک این بار را حمل کنه صاحب کالا همین کرایه را پرداخت میکنه. فرقی که میکنه وقتی کامیون ایرانی حمل میکنه دلالهای محترم وطنی برای مکیدن و ارتزاق از جیب راننده فعال میشن.