| کد خبر: 201203 |

افتتاح ۲,۵ کیلومتر جاده دسترسی بندر شهید بهشتی با حضور وزیر راه

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۲,۵ کیلومتر جاده دسترسی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

تین نیوز
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۲,۵ کیلومتر جاده دسترسی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار کرد: پروژه احداث و تعریض ۲,۵ کیلومتر جاده دسترسی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با صرف ۲.۵ میلیون دلار اعتبار با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

وی میزان اشتغال ایجاد شده به واسطه اجرای این پروژه را ۱۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: این طرح با هدف اتصال ترمینال های طرح توسعه بندر شهید بهشتی به جاده های مواصلاتی، سهولت دسترسی به ترمینال های کانتینری طرح توسعه و تسهیل ترانزیت کالاهای بندر چابهار راه اندازی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بازدید از روند ساخت بلندترین و مجهزترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور در بندر چابهار که با هدف دید کامل به محوطه های بندری بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، مسیر آبراه، فعالیت ادوات و تجهیزات بندری، استقرار برج مراقبت دریایی، مرکز جست و جو و نجات دریایی و فضاهای عملیاتی و افزایش ضریب ایمنی بندر چابهار در راستای اهداف پدافند غیرعامل و به عنوان نماد گردشگری دریایی در دست ساخت است را از دیگر برنامه های سفر وزیر راه به بندر چابهار اعلام کرد.

آقایی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی از پروژه دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی که با هدف استحصال ۸ هکتار زمین به منظور افزایش اراضی لجستیکی بندر، ایجاد بستر مناسب جهت تسهیل مسیر ریل، جلوگیری از تخریب مستحدثات ساحلی و کاهش ضریب خوردگی تجهیزات و سازه های فلزی بندر در حال اجراست، نیز بازدید کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین پروژه سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار که با هدف افزایش ظرفیت نگهداری و انبارش کالاهای اساسی، افزایش ظرفیت پهلودهی کشتی های حامل کالاهای اساسی و در راستای تخصیص سهم کالاهای اساسی کشور به این بندر در دست ساخت است، در این سفر مورد بازدید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

آقایی خاطرنشان کرد: بازدید از ترمینال بین المللی مسافر دریایی، فرآیند لایروبی حوضچه و کانال های دسترسی، پروژه بویه گذاری، تجهیزات، زیرساخت ها و فرآیند جمع آوری اسکله های نصب سریع، فرآیند تخلیه کالای اساسی و انبارش کالا و فرآیند اجرایی پروژه شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری بندر شهید بهشتی از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به بزرگترین بندر اقیانوسی کشور بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.