| کد خبر: 193025 |

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با تین نیوز:

◄ بنادر کشور با پایین‌ترین ظرفیت فعال‌‌اند

دولت مجوز حل‌وفصل این موضوع را از سران سه قوه دارد؛ اما به نظر من عزمی برای حل این مشکل وجود ندارد؛ تصور نمی‌کنم از کالاهایی که در بنادر کشور رسوب کرده‌اند به‌واسطه گرمای جنوب، دیگر چیزی باقی مانده باشد.

تین نیوز

عضو اتاق بازرگانی ایران در توصیف شرایط امروز بنادر ایران گفت: امروز بنادر ما با پایین‌ترین ظرفیت فعال‌‌اند

به گزارش خبرنگار تین نیوز، اخیرا مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده است که با توجه به این که بعضی قراردادها به دلیل نوسانات ارزی دچار مشکلاتی شده است، این سازمان از سرمایه گذاران حمایت می‌کند؛ اما سید حسین معروف عضو اتاق بازرگانی ایران و بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار این شبکه خبری می گوید: بخش خصوصی باید در جایی سرمایه‌گذاری کند که تضمین بازگشت سرمایه داشته باشد؛ زمانی که وضعیت صادرات و واردات کشور اسف‌بار است بخش خصوصی استقبالی برای سرمایه‌گذاری در بنادر از خود نشان نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر  بنادر ما با پایین‌ترین ظرفیت‌ خود فعالیت می‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه واردات کشور به شکل حیرت‌انگیزی کاهش یافته است، افزود: بنادر کشور به ویژه بندر بوشهر بسیار وضعیت نامطلوبی دارند.

این فعال اقتصادی در خصوص ارائه تسهیلات از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به سرمایه‌گذارانی که در بخش گردشگری دریایی در بنادر ورود پیدا می‌کنند، این‌گونه گفت: وقتی مردم ما در تأمین درآمدها برای زندگی عادی روزمره دچار مشکل هستند چگونه سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌تواند تضمینی برای بازگشت سرمایه در این حوزه داشته باشد.

معروف به رسوب کالا در بنادر کشور اشاره کرد و گفت: دولت مجوز حل‌وفصل این موضوع را از سران سه قوه دارد؛ اما به نظر من عزمی برای حل این مشکل وجود ندارد؛ تصور نمی‌کنم از کالاهایی که در بنادر کشور رسوب کرده‌اند به‌واسطه گرمای جنوب، دیگر چیزی باقی مانده باشد.

این فعال اقتصادی در انتقاد به این موضوع که زمانی معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که بیاید ارز 4200 تومانی برای ورود کالا بگیرید و در راستای این موضوع افرادی ثبت سفارش کردند اما زمانی که کالا به بندر رسید دولت اعلام کرد که امروز ارز 10 هزار تومان شده و شما باید مابه‌التفاوت آن را پرداخت کنید، گفت: کدام منطقی این موضوع را تائید می‌کند به اعتقاد بنده این موضوع خلف وعده و بداخلاقی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.