| کد خبر: 192088 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان:

◄ تسریع در خروج کالاها و کاهش مدت زمان تخلیه کالاهای اساسی از بندر امام

پهلوگیری ۱۰۴ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندرامام انجام شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: هم افزایی بین دستگاه های اجرایی برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در تسریع خروج کالاهای اساسی ضرورت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس در تشریح اهم مصوبات نشست بررسی آخرین وضعیت خروج کالاهای اساسی  از بندرامام و مشکلات پیش روی آن، افزود: اولویت بخشی به حرکت واگن های حامل کالاهای اساسی از مبدأ بندرامام به مقاصد تخلیه و بالعکس، تعیین مدت زمان عملیات بارگیری کامیون ها بر اساس توان و ظرفیت آنها و رعایت نرخ مصوب در عملیات تخلیه و بارگیری از جمله اقداماتی است که برای ترخیص کالاهای اساسی از بندر امام مدنظر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تدوام فعالیت  باسکول های ریلی  و کامیون متعلق به بخش خصوصی و دولتی در تمام ساعات شبانه روز و اتصال همه آنها به سامانه  گمرک بندر امام خمینی، هماهنگی و تعامل بین گمرک و راه آهن برای بهره گیری حداکثری از ظرفیت حمل و نقل ریلی و کاهش مدت زمان تخلیه کالا از دیگر مصوبات خروج کالاهای اساسی از بندرامام خمینی است.

دریس با اشاره به تخلیه بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه در بندرامام خمینی، گفت: خروج  سریع تر کالاهای  اساسی از بندر و توزیع آن در مقاصد درون سرزمینی  به منظور تنظیم بازار ضرورت دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پهلوگیری ۱۰۴ فروند کشتی حامل کالای اساسی طی مدت یاد شده و خروج بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن از این نوع کالا به وسیله کامیون، خواستار هم افزایی بیشتر بین دستگاه های اجرایی برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در تسریع روند خروج کالاهای اساسی شد.

نشست مشترک بررسی  و ارایه راهکار برای تسریع در خروج کالاهای اساسی  با حضور رئیس مرکز تدوین مقررات حمل و نقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل راه آهن جنوب و مدیر کل گمرک بندرامام خمینی برگزار شد.

میزان تخلیه کالاهای اساسی در بندرامام خمینی از ابتدای سال تا نیمه تیرماه  بیش از ۶۱ درصد رشد را  نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.