| کد خبر: 190569 |

◄ کلیدی‌ترین منابع مورد نیاز برای مدیریت، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری

نسخه جدید سامانه یکپارچه اطلاعات مکانی سواحل، بنادر و دریانوردی راه اندازی شد.

تین نیوز

 مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر با اشاره به راه اندازی نسخه جدید سامانه یکپارچه اطلاعات مکانی سواحل، بنادر و دریانوردی (PMOGIS) با امکانات جدید از برگزاری دوره آموزشی " آشنایی با بروزرسانی اطلاعات مکانی سواحل و بنادر در بستر WebGIS" به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،حمید خلیلی ؛  مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر، در این دوره، تعاریف و مفاهیم اولیه GIS، آشنایی با ابزارهای عمومی و تخصصی سامانه PMO-GIS ، آشنایی با انواع گزارش گیری های عمومی و تخصصی، و نیز ویرایشهای موردی و کلی اطلاعات مکانی، توصیفی و مستندات پیوست،  در محیط WebGIS سامانه ذیربط ارائه شد. 

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر در این باره توضیح داد:  امروزه اطلاعات جغرافیایی یا اطلاعات مکانی یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین منابع مورد نیاز برای مدیریت، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری به شمار می‌روند. اهمیت این اطلاعات تا حدی افزایش یافته است که از آن‌ به عنوان رکن چهارم در تصمیم‌گیری های مدیریتی یاد می‌شود.

خلیلی افزود: استفاده از GIS در سازمان بنادر و دریانوردی از سال ۱۳۸۴ به منظور مدیریت اطلاعات مکانی آغاز شده و این سامانه در حال حاضر در بنادر مهم بازرگانی کشور مستقر شده است. 

خلیلی تاکید کرد: با بهره گیری از این سامانه، مدیران و کارشناسان سازمان، مشاوران و پیمانکاران و عموم مردم می توانند ضمن مشاهده نقشه ها و تصاویر هوایی بنادر و سواحل کشور اطلاعات مختلف توصیفی را نیز به طور مستقیم با کلیک بر روی نقشه ها اخذ کنند. 

وی گفت: سامانه یکپارچه اطلاعات مکانی سواحل، بنادر و دریانوردی (PMOGIS)به عنوان جامع ترین زیرساخت اطلاعات مکانی و توصیفی سواحل و بنادر کشور شاخته شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.