| کد خبر: 188788 |

◄ ورود نخستین محموله ترانزیتی ریلی از آسیای میانه به بندر امام

نخستین محموله ترانزیتی مازوت به وسیله ریل از آسیای میانه به وزن ۲۰۴۰ تن طی اردیبهشت ماه سال جاری به منظور ارسال به بازار های هدف در پایانه های نفتی مجتمع بندری امام تخلیه شد.

تین نیوز

 نخستین محموله ترانزیتی مازوت به وسیله ریل از آسیای میانه به وزن ۲۰۴۰ تن طی اردیبهشت ماه سال جاری به منظور ارسال به بازار های هدف در پایانه های نفتی مجتمع بندری امام تخلیه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر بیان داشت: پایانه تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی بندر امام به لحاظ قرار گرفتن در مسیر کریدورهای ترانزیتی شمال- جنوب و اتصال به شبکه حمل و نقل ریلی و جاده ای در پسکرانه ی خود از مزایای قابل توجهی برای جذب ترافیک محموله های ترانزیتی نفتی برخوردار است.

ایرج مدیری تصریح کرد: با توجه به فراهم بودن شرایط لازم در بخش زیر ساخت ها و روساخت ها در پایانه  تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی، قابلیت لازم را در ارائه ی خدمات مطلوب به مشتریان دارد.

معاون امور بندری و اقتصادی ضمن تأکید بر اهمیت حمل و نقل ریلی در ارتباط میان ایران و کشور های آسیای میانه تصریح کرد: بنادر کشورمان می توانند با گسترش فعالیت ها در شبکه حمل و نقل ریلی از این فرصت‌‌ها و مزیت های صدور فرآورده های نفتی آسیای میانه به بازارهای مصرف جهانی و نیاز آنان به عبور محمولات خود از نزدیکترین و مقرون به صرفه ترین شبکه حمل و نقل بین المللی بهره ببرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر پایانه تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی بندر امام در زمینه ترانزیت مواد نفتی از آمادگی این پایانه ها برای دریافت، ذخیره سازی و ارسال انواع مشتقات نفتی از طریق ریل به مقاصد بازارهای هدف خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.