مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر خبر داد:
انتشار سند چشمانداز سازمان بنادر و دریانوردی
مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی از انتشار «سند چشمانداز» سازمان بنادر و دریانوردی پس از مشورت با نخبگان و تصویب در هیأت عامل این سازمان خبر داد.
مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی از انتشار «سند چشمانداز» سازمان بنادر و دریانوردی پس از مشورت با نخبگان و تصویب در هیأت عامل این سازمان خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی مرادی مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی درباره ویژگیهای این سند اظهار داشت: وجود یک چشمانداز در سازمان به مانند وجود ستاره قطبی است. ستارهای که با نشان دادن هدف آرمانی، فعالیتهای سازمان را در هر بخشی از حوزههای مرتبط با فعالیتهای دریایی و بندری؛ بر اساس «چشمانداز» منطبق و با توجه به آن منسجم و هدایت میکند.
مرادی با بیان اینکه از این پس اهداف و برنامههای سازمان با سند چشمانداز تنظیم و عملیات اجرایی و نتایج به دست آمده را با توجه به «سند » قابل ارزیابی، کنترل و مدیریت خواهد بود، افزود: امروزه اهمیت چشمانداز برای سازمانهای بزرگ و به منظور نیل به اهداف، برنامهها و ادامه فعالیتها حیاتی است.
وی خاطرنشان کزد: در دنیای مدرن امروزی بنادر هممانند یک صنعت، نقشی فعال در مدیریت زنجیره عرضه دارند و به همین دلیل است که به آنها بازار گفته میشود نه بارانداز . بنادر جایگاهی فراتر از یک زیرساخت یا حتی یک ابرسازه را دارند. از این رو نه تنها به عنوان حلقهای از زنجیره حمل و نقل، بلکه به عنوان حلقه واسط تجارت داخلی و بینالمللی به شمار میآیند.
مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: با توجه به روند روبه تزاید سهم تجارت در تولید ناخالص ملی کشورها و نیز افزایش اهمیت حمل و نقل دریایی در مبادله تجاری بین کشورها، بنادر نیز از اهمیت ویژهای برخوردار شدهاند؛ به گونهای که دسترسی به آبهای آزاد به عنوان یک موهبت تلقی شده و نقش مهمی را در برنامهریزیهای منطقهای، ملی و بینالمللی ایفا می کند.
مرادی با اشاره به اینکه "ساختار بنادر نقش کلیدی در شکلدهی به جایگاه بنادر در بازار دارد"، گفت: این ساختار میتواند نقش عمدهای را در تعیین قیمت و کیفیت ارائه خدمات داشته باشد. در چنین شرایطی است که نخستین هدف اصلاح ساختار حاکمیتی بنادر را باید ارتقای کارایی و بهره وری دانست. اقدامی که نتیجه آن کاهش درگیریهای دولت در این بخش، کاهش محدودیتهای مالی، دسترسی به منابع جایگزین سرمایه گذاری و مقدمه ای بر مدیریت تجاری سازی بنادر میتواند باشد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.