| کد خبر: 178402 |

در راستای اجرای جامع پدافند غیرعامل صورت پذیرفت:

◄ ارتقای توان مقابله با حملات سایبری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام

رزمایش سایبری در شرایط قطع محدود اینترنت آذرماه سال جاری تحت نظارت نمایندگانی از سازمان پدافند غیرعامل کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام برگزار شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این مانور باهدف ارزیابی میزان پایداری و تداوم آن دسته از کارکردهای ضروری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام که وابسته به فضای سایبری کشور است در شرایط قطع اینترنت و سرویس‌های وابسته به آن در حوزه حمل‌ونقل دریایی کشور به‌صورت هم‌زمان با سازمان بنادرودریانوردی و بندر شهید رجایی انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی بنادرودریانوردی خوزستان، عادل دریس افزود: مراحل مختلف این مانور حسب سناریوی طراحی‌شده این مانور سایبری با حضور نمایندگان پدافند غیرعامل کشور، نماینده فاوا و نماینده مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE سازمان بنادرودریانوردی به‌صورت موفقیت‌آمیز به اجرا درآمد.

وی هم‌چنین ضمن تاکید بر حفظ آمادگی‌های لازم در تمام زمینه‌ها ازجمله کاهش مخاطرات قطع اینترنت اظهار کرد: ضرورت پرداختن به بحث پدافند غیرعامل و ایجاد آمادگی‌های لازم در برابر تهدیدات خارجی در شرایط کنونی بیش‌تر احساس می‌شود. بنابراین این موضوع در دستور کار این اداره کل قرارگرفته و تمامی مدیران و کارشناسان آن باید با جدیت لازم توجه بیش‌تر و مضاعفی به اصل مهم پدافند غیرعامل در فرآیندهای جاری کاری داشته باشند.

در ادامه برگزاری این مانور نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل کشور به تشریح اهمیت و اهداف رزمایش پرداختند.

یادآور می‌شود طی این مانور مطابق سناریوی تدوین‌شده گروه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف وظایف خود را انجام داده و میزان آمادگی و نحوه مقابله و نقاط قابل‌بهبود آن ارزیابی شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.