| کد خبر: 175892 |

در نشست هماهنگی ستاد تسهیل و تسریع حمل و توزیع کالاهای اساسی مطرح شد:

◄ تغییر الگوی تجارت جهت استفاده از ظرفیت بنادر شمالی

بهره‌برداری حداکثری از ریل برای تخلیه و بارگیری کالا انجام گرفت.

تین نیوز

مدیرکل امور لجستیکی و حمل‌ونقل چندوجهی سازمان بنادرودریانوردی گفت: نشست هماهنگی ستاد تسهیل و تسریع حمل و توزیع کالاهای اساسی با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادرودریانوردی، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، گمرک، بازرگانی دولتی، جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران استانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، خسرو سرایی درباره نشست هماهنگی ستاد تسهیل و تسریع حمل و توزیع کالاهای اساسی، افزود: ستاد هماهنگی حمل و توزیع کالاهای اساسی در بنادر به‌منظور تغییر الگوی تجارت جهت استفاده از پتانسیل‌های بنادر شمالی و بهره‌برداری حداکثری از ریل برای تخلیه و بارگیری کالا تشکیل‌شده است.

وی یکی دیگر از اهداف این نشست را پیگیری و اجرای سیاست‌های برنامه ششم توسعه، تکالیف سازمان بنادرودریانوردی مبنی بر توسعه حمل ریلی در بنادر کشور به‌منظور کاهش سوانح و مصرف سوخت، ایجاد بندر سبز و افزایش انعطاف چرخه تامین کالا، بازطراحی نحوه توزیع واردات کالاهای اساسی و تأکید بر لزوم استفاده بهینه از زیرساخت‌های ریلی در بنادر کشور عنوان کرد.

وی افزود: با گسترش حوزه لجستیک در حمل‌ونقل کالا شاهد کاهش هزینه و زمان حمل خواهیم بود.

هم‌چنین بابک احمدی؛ مدیرکل بازرگانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این‌که بندر امیرآباد دارای ۱۸ کیلومتر شبکه ریلی داخلی هست افزود: بخش قابل‌توجهی از محوطه‌های عملیاتی بندر امیرآباد به خطوط ریلی دسترسی دارند و برای کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب‌تری بهره برد.

وی هم‌چنین از آمادگی راه‌آهن با بندر امیرآباد جهت حمل ایمن‌تر و سریع‌تر کالاهای اساسی از قبیل برنج، روغن، شکر و نهاده‌های کشاورزی و دامی از این بندر خبر داد.

در ادامه این نشست محمدصادق رنگ‌آور؛ معاون امور بندری و اقتصادی بندر امیرآباد با تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این بندر اظهار داشت: بندر امیرآباد به‌عنوان تنها بندر متصل به راه‌آهن سراسری در شمال کشور، تنها اسکله رو رو ریلی در کشور را دارا است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.