| کد خبر: 175371 |

اشتری اعلام کرد:

◄ ثبت ۶,۴ میلیون نفر سفر دریایی در بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس

ترانزیت غیرنفتی در بنادر قشم ۱۷۰ برابر شد.

تین نیوز

رئیس اداره بنادرودریانوردی قشم از رونق چشمگیر صادرات و ترانزیت غیرنفتی و ترابری ۶,۴ میلیون نفر سفر طی نیمه نخست سال جاری در بنادر این جزیره خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، علی اشتری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بنادر جزیره قشم در شش‌ماهه اول سال ۹۷ اظهار کرد: طی این مدت سه میلیون و ۸۸ هزار و ۴۳۰ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، سه میلیون و ۳۲‌هزار تن مربوط به کالای غیرنفتی و ۵۶ هزار تن نیز به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیرنفتی ۵۰ درصد افزایش یافت

وی با اشاره به صادرات ۸۰ هزار و ۳۷۳ تن کالای غیرنفتی در بنادر این جزیره افزود: این رقم در هم سنجی با سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

اشتری خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست امسال چهار هزار و ۹۴۰ تن کالای غیرنفتی ترانزیت شد که حجم این‌گونه محموله‌ها در هم سنجی با سال گذشته، بیش از ۱۷۶ برابر شده است.

رئیس اداره بنادرودریانوردی قشم حجم عملیات کابوتاژ (حمل‌ونقل ساحلی) کالاهای غیرنفتی را بیش از دو میلیون و ۹۰۷ تن و حجم واردات را ۶۰ هزار و ۸۷۷ تن اعلام کرد.

وی حجم محموله‌های ترانشیپی در بنادر جزیره قشم را نیز بالغ‌بر ۲۰ هزار تن کالای غیرنفتی عنوان و اضافه کرد: هم‌چنین طی این مدت، ۵۶ هزار تن فرآورده نفتی کابوتاژ شد.

افزایش ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر

این مقام مسئول گفت: طی این مدت، چهار هزار و ۴۳۰ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته ۲۶ درصد افزایش را شاهد بودیم.

۶,۴ میلیون نفر سفر دریایی طی شش ماه اخیر

رئیس اداره بنادرودریانوردی قشم در پایان گفت: طی نیمه نخست سال جاری، ترابری شش میلیون و ۴۰۹ هزار و ۷۱۶ نفر سفر در بنادر مسافری قشم به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.