| کد خبر: 173644 |

◄ ثبت ۷,۹ میلیون نفر سفر در پایانه‌های دریایی

جابه‌جایی کالا در بنادر هرمزگان از ۴۰ میلیون تن فراتر رفت.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، از تخلیه و بارگیری بالغ‌بر ۴۰ میلیون تن کالا و ترابری بیش از هفت میلیون و ۸۷۰ هزار نفر سفر در بنادر این استان طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان،  اله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به آخرین آمار و ارقام از وضعیت عملیاتی مجموعه بیش از ۷۰ بندر هرمزگان طی پنج ماه نخست سال ۹۷، اظهار داشت: از رقم ۴۰ میلیون و ۱۶۶ هزار تن مجموع کالای تخلیه و بارگیری شده در این بنادر، بالغ‌بر ۲۶ میلیون تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۴ میلیون تن به فرآورده‌ای نفتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به صادرات ۱۵ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۷۷۵ تن کالای غیرنفتی در این بنادر، گفت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای شهریورماه جاری، دو میلیون و ۳۵۶ هزار و ۴۴۷ تن از این کالاها ترانزیت و یک‌میلیون و ۲۴۷ هزار و ۲۸۲ تن، نیز ترانشیپ شد.

عفیفی‌پور حجم کابوتاژ (حمل‌ونقل کالا از طریق آب‌های ساحلی) را سه میلیون و ۲۹۵ هزار تن و همچنین واردات سه میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۲۸ تن کالای غیرنفتی اعلام کرد.

صادرات ۵, ۵ میلیون تن فرآورده نفتی

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان از صادرات پنج میلیون و ۵۲۷ هزار و ۹۹۱ تن فرآورده‌های نفتی از بنادر این استان خبر داد و گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری، ۲۱ هزار و ۶۵۱ تن، ترانزیت و هفت میلیون و ۹۳۰ هزار تن، کابوتاژ شد. همچنین تخلیه ۵۹۵ هزار و ۷۰۰ تن محموله وارداتی فرآورده‌های نفتی نیز به انجام رسید.

افزایش ۵۱ درصدی شناورهای ورودی به بنادر

مدیرکل بنادرودریانوردی استان هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر این استان را ۴۱ هزار و ۸۸ فروند با رشد ۵۱ درصدی خبر داد و گفت: از این تعداد، دو هزار و ۲۳۴ فروند شامل کشتی‌های بالای هزار تن و ۳۸ هزار و ۸۵۴ فروند از شناورهای پهلوگرفته در بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

۹۴۵ هزار TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شد

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این مدت، تخلیه و بارگیری ۹۴۵ هزار و ۸۶۱ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بنادر بازرگانی این استان به انجام رسید.

ترابری ۷,۹ میلیون نفر سفر در بنادر مسافری

عفیفی‌پور، هرمزگان را پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران توصیف کرد و افزود: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریورماه که یک دوره زمانی پنج‌ماهه را شامل می‌شود، ترابری هفت میلیون و ۸۷۳ هزار و ۹۷۶ نفر سفر در بنادر مسافری و پایانه‌های دریایی این استان به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.