| کد خبر: 171976 |

اشتری خبر داد:

◄ ترابری ۴.۸ میلیون نفر سفر دریایی

صادرات غیرنفتی از بنادر قشم هشت برابر شد.

تین نیوز

بندر قشم رییس اداره بنادرودریانوردی قشم از هشت برابر شدن حجم صادرات غیرنفتی طی چهار ماه نخست سال جاری در بنادر این جزیره خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، علی اشتری با اشاره به تخلیه و بارگیری دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۲۴ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر قشم طی دوره زمانی چهارماهه نخست سال ۹۷ گفت از این رقم، دو میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۶۴ تن مربوط به کالای غیرنفتی و ۳۰ هزار و ۹۶۰ تن نیز به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

افزایش ۶۶۱ درصدی صادرات غیرنفتی

اشتری از صادرات حدود ۳۹ هزار و ۸۷ تن کالای غیرنفتی در بنادر این جزیره سخن به میان آورد و افزود: این رقم در هم سنجی با سال گذشته افزایش ۶۶۱ درصدی داشته که به لحاظ حجم محموله‌های صادراتی تقریبا هشت برابر شده است.

رییس اداره بنادرودریانوردی قشم حجم عملیات کابوتاژ (حمل‌ونقل ساحلی) کالاهای غیرنفتی در این بنادر را بیش از دو میلیون تن، حجم واردات را ۵۲ هزار و ۴۵۲ تن و حجم محموله‌های ترانشیپی را ۱۸ هزار تن اعلام کرد که در بخش ترانشیپ افزایش ۱۲‌درصدی به ثبت رسید. همچنین طی این مدت، ۳۰ هزار و ۹۶۰ تن فرآورده نفتی نیز کابوتاژ شد.

این مقام مسئول گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری، ترابری چهار میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۲۲ نفر سفر در بنادر مسافری قشم به ثبت رسید.

اشتری از جابه‌جایی ۸۷۸ هزار و ۱۴۶ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت در بنادر لافت و پهل در جزیره قشم خبر داد.

رئیس اداره بنادرودریانوردی قشم در پایان گفت: طی این مدت، سه هزار و ۲۴ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته ۳۳‌درصد رشد داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.